روحانی: ایران آماده کمک به لبنان است

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: ایران آماده کمک به لبنان است
روحانی: ایران آماده کمک به لبنان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در رابطه با وضعیت کنونی لبنان ابراز داشت: ایران آماده کمک به لبنان در بازسازی بیروت است که در اثر انفجار در بندر این شهر آسیب دیده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در نشست دولت بیان داشت: ایران آماده است تا به لبنان در بازسازی بیروت که در اثر انفجار در بندر این شهر صدمه دید کمک کند.

نخست وزیر لبنان به طور رسمی از استعفای کل کابینه دولت خبر داد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر لبنان به طور رسمی از استعفای کل کابینه دولت خبر داد

به گفته وی، اکنون زمان زمان استفاده از اوضاع لبنان برای منافع شخصی نیست، لازم است کمک شود. ایران قبلاً با تجهیزات و داروهای خود به این کشور كمک كرده است و آماده یاری بیشتر است.

روحانی در جلسه دولت، که از تلویزیون ایران پخش شد، گفت: در طی مکالمه تلفنی با رئیس جمهور لبنان، سخنان خود را عرض کردم اگر شما به چیزی احتیاج دارید، بگویید به ما، ما به شما کمک خواهیم کرد، حتی در ترمیم بندر ما آماده کمک هستیم.

رئیس جمهور ایران افزود که در حال حاضر لبنان به وحدت، آرامش و پشتیبانی نیاز دارد.

انفجار قدرتمند در نزدیکی بندر بیروت در ۴ آگوست رخ داد. صدها خانه و اتومبیل ویران شده یا آسیب دیدند، در بسیاری از محله های پایتخت شیشه ها از شدت انفجار شکسته شدند، برخی از ساختمان ها کاملاً تخریب شدند.به گفته مقامات، علت انفجار ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که در سال ۲۰۱۴ توسط گمرک توقیف و در انبار ذخیره شد. بیش از ۱۷۰ نفر درگذشتند.

پایتخت لبنان به عنوان منطقه فاجعه شناخته می شود، وضعیت اضطراری به مدت دو هفته در این شهر وضع شد.

پس از آن، تظاهرات ضد دولتی در این شهر برگزار شد، در نتیجه، حسن دیاب نخست وزیر لبنان، در پی آن استعفای دولت خود را به طور کامل اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала