چرا شهریه دروس در دانشگاه آزاد کاهش یافت؟

© Fotolia / Zhu Difengچرا شهریه دروس در دانشگاه آزاد کاهش یافت؟
چرا شهریه دروس در دانشگاه آزاد  کاهش یافت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طهرانچی: شهریه دانشگاه‌های غیردولتی کشور اصولاً بر اساس حوزه تخصصی بسته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت که دانشگاه آزاد اسلامی در ترم آینده، اتفاقات جدی را در بخش شهریه دانشجویان رقم خواهد زد. شهریه دانشگاه‌های غیردولتی کشور اصولاً بر اساس حوزه تخصصی بسته می‌شود. به طور مثال شهریه در گروه علوم انسانی ۵۵۰ هزار تومان، گروه علوم پایه ۹۸۰ هزار تومان و یا گروه کشاورزی یک میلیون و ۲۰۰ در نظر گرفته می‌شود ولی ما اساساً در تلاش هستیم که این نگاه و شیوه را از ترم آینده تغییر دهیم.

دریافت زباله به جای شهریه در مدرسه‌ای در هند +عکس - اسپوتنیک ایران
دریافت زباله به جای شهریه در مدرسه‌ای در هند +عکس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود:« با ایجاد این تغییر، به نوعی شهریه پایه در سرجمع، کاهش یافته و ضمن مجزا شدن شهریه پایه پزشکی در حوزه دکتری حرفه‌ای و پیراپزشکی، شهریه سایر رشته‌ها نیز در ۳ سطح بسته به واحد محل تحصیل دانشجو، تعیین خواهد شد.

تاکنون رویه به این شکل بوده که مثلاً شهریه دانشجویی که در ورامین و شهر قدس که از لحاظ اقتصادی ضعیف‌تر است، زندگی و تحصیل می‌کند، برابر با فردی است که در خود شهر تهران زندگی و تحصیل می‌کند اما اکنون ما به دنبال اصلاح آن هستیم.

در این راستا ۲ فاکتور اصلی برای تعیین شهریه در نظر گرفته شده است. اولی عرضه و تقاضا و دیگری هم موقعیت واحد دانشگاهی از لحاظ جغرافیایی و وضعیت اقتصادی -اجتماعی منطقه.

اگر قیمت تمام شده در «دروس متغیر نظری» پایین بیاید، در کاهش قیمت شهریه تجدید نظر خواهیم کرد و این قول را به دانشجویان می‌دهیم که ان‌شاءالله قیمت‌ها را در ترم آینده واقعی کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала