گزارش و تحلیل

واکنش ایرانی ها به اقدام شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس

© Photo / Saman Niyazi واکنش ایرانی ها به اقدام شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس
واکنش ایرانی ها به اقدام شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از پیشنهاد ایالات متحده آمریکا از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران حمایت می کنند.

اسپوتنیک - مهندس سامان نیازی، معاون بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران‌ و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به نامه آقای «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل مبنی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: استفاده بی عقبه و غیر مستند از پسوند خلیج ، ضمن اینکه تغییری در اصالت خلیج فارس ایجاد نمی کند ، حکایت شفافی از عدم درک صحیح مناسبات بین‌المللی در میان اعضای شورایی است که تحت نامی فاقد اصالت گردهم می آیند ، فلذا اظهار نظرهای بی مناسبت با حقوق ملت‌ها هم پذیرفته نیست و خللی هم در اراده پولادین مردمان پارس ایجاد نمی کند.

حمایت کشورهای عربی از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
حمایت کشورهای عربی از تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

مهندس نیازی افزود:"شورایی که علیه منافع و خواست ملت‌های خود در خط و محور شرارت قرار می‌گیرد، خود بزرگترین ناقض حقوق مادی و معنوی ملت‌هاست و در ذات خود دچار استحاله شده و محکوم به شکست خواهد بود".

وی اظهار داشت: "یورش به ملت مظلوم یمن و جنایت علیه بشریت با کودک کشی، قحطی ، گرسنگی و آواره کردن انسان ها نمی تواند افتخاری برای این شورا باشد".

آقای نیازی گفت:"عربستان سعودی که به ظاهر بزرگ این شوراست به تعبیر ترامپ یک گاو شیر ده است.

پایگاه های نظامی آمریکا مخل صلح و ثبات در منطقه با هزینه های هنگفت از جیب ملت‌های شما ، دستاوردی جز فقر و نابودی نداشته است".

ایشان اظهار داشت: "آقای الحجرف بهتر است به جای فرافکنی و سخنگویی آمریکا ، به فکر برون رفت این شورا از بحران و شکست در یمن باشد.

ایشان و همکارانشان باید پاسخگوی افکار عمومی باشند و توضیح دهند که عربستان و امارات در یمن به دنبال چه هستند؟

قتل و سلب حیات انسان های بی گناه و نابودی  زیر ساخت های یمن و نقض کلیه حقوق بشر دوستانه ، شما را فاقد صلاحیت اظهار نظر در حوزه هایی که به امنیت و صلح پایدار ارتباط معناداری دارد کرده است".

به گفته مهندس نیازی: "عقل راهبردی و تحلیلی اقتضا می کند در مناسبات خود نگاه به منطقه و متناسب با منافع مردم منطقه داشته باشید و صرفا مجری اراده اهریمنی دشمنان امت اسلامی نباشید که در صورت اصرار به این سیاست‌های غلط ، قدم‌ها را به سمت سقوط تسریع می کنید".

آقای نیازی افزود: "امروز جمهوری اسلامی ایران در صنایع موشکی که پرکاربرد ترین سلاح برای هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا و متحدانش در منطقه است ، خود کفا شده و این را در عین الاسد و مقابله با عواملشان در منطقه دیدیم ، لذا نگرانی از بابت تمدید تحریم تسلیحاتی نیست ، اما گزافه گویی و خوش رقصی برای سیاست های مداخله جویانه و ماجرایی جویی آمریکا را لازم‌ به پاسخ از طریق رسانه ها می دانیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала