مرکز گامالیه نحوه عملکرد واکسن روسیه علیه کووید 19 را منتشر نمود

© Sputnik / Russian Defence Ministryمرکز گامالیه نحوه عملکرد واکسن روسی علیه کووید 19 را منتشر نمود
مرکز گامالیه نحوه عملکرد واکسن روسی علیه کووید 19 را منتشر نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر گونزبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی گامالیه در روسیه گفت: ذرات كروناویروس در واكسن کووید 19 نمی توانند به بدن آسیب برساند.

به گزارش اسپوتنیک، مدیر مركز تحقیقات ملی گامالیه در روسیه در خصوص واکسن ضد کرونا گفت: ذرات كروناویروس در واكسن کووید 19 نمی توانند به بدن آسیب برساند.

این دانشمند توضیح داد که داروی مورد استفاده از ذرات بی جان ایجاد شده بر اساس آدنوویروس است.

زمان دریافت واکسن کرونا در روسیه مشخص شد - اسپوتنیک ایران
زمان ثبت واکسن کرونا در روسیه مشخص شد

وی ادامه داد این ذرات زنده هستند و این ذرات نمی توانند تکثیر شوند. بنابراین، از ترس اینکه واکسن می تواند به سلامتی آسیب برساند، هیچ پیش نیاز دیگری وجود ندارد.

به گفته وی ، این ذرات ناراحتی را ایجاد کنند، زیرا وقتی یک آنتی ژن خارجی تزریق می شود ، سیستم ایمنی بدن در واکسینه ها به شدت کار می کند. در برخی شرایط طبیعتاً برخی از افراد تب دارند.

گونزبورگ خاطرنشان کرد: در طول آزمایشات بالینی دارو، درجه حرارت داوطلبان به 37 ، گاه به 38 درجه افزایش یافت  اما این مشکل "با قرص پاراستامول برداشته می شود."

آزمایش واکسن ، ساخته شده توسط مرکز تحقیقات ملی بیماریهای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژیک گامالیه ، در دانشگاه سچنووا از 18 ژوئن آغاز شد.

پیشتر؛ لگ گریدنیف، معاون وزیر بهداشت روسیه گفت: در مرحله اول واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، کارکنان پزشکی و سالمندان ساکن کشور می توانند این واکسن را دریافت کنند. گریدنیف به خبرنگاران گفت: "ثبت واکسن تولید شده در مرکز گامالی در 12 اوت انجام می شود. اکنون آخرین مرحله در حال انجام شدن است، مرحله سوم. آزمایش این واکسن که بسیار مهم است. باید درک کنیم که واکسن باید ایمن باشد. اولین کسانی که واکسینه می شوند، کارمندان پزشکی و افراد مسن خواهند بود."

وی خاطرنشان کرد: متخصصان می توانند اثربخشی دارو را هنگامی که ایمنی جمعی شکل بگیرد ارزیابی کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала