رژیم غذایی ایده آل: امروز گوشت و فردا ماهی

© Sputnik / Shiva Abshenassرژیم غذایی ایده آل: امروز - گوشت و فردا – ماهی
رژیم غذایی ایده آل: امروز - گوشت و فردا – ماهی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان مدتها در جستجوي اين هستند كه چه چیزی برای بدن سالم تر است - ماهی یا گوشت.

به گزارش اسپوتنيک، گوشت و ماهي هر دو منبع پروتئین هستند ، اما هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. از نظر برخی ، ماهی یک نعمت است ، اما برخي ديگر اين نظر را نفی می کنند. اما بدن هر دو محصول مورد نیاز است.

ممنوعت تجارت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان

به تازگی ، بسیاری با اعتقاد به سالم بودن غذاهاي دريايط، ماهی را به گوشت ترجیح دهند. زيرا ماهي حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است ، که ما فوری به آنها احتیاج داریم. علاوه بر این ، دریافت این ماده از غذاهای گیاهان بسیار دشوار است ، زیرا باید نسبت خاصی از امگا 3 و امگا 6 در گیاه وجود داشته باشدو تنها 10 درصد امگا 3 از غذاهای گیاهی جذب می شوند.

النا چگییا ، کاندیدای علوم پزشکی ، پزشک متخصص تغذیه ، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: بنابراین، در هر صورت ، ماهی باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود.

وی افزود: "بیشتر امگا 3 ها در ماهی های روغنی مانند سالمون ، ماهی خال مخالی ، شاه ماهی و ساردین یافت می شود. شما می توانید چندین بار در هفته ماهی بخورید. نکته اصلی این است که از چربی بیش از حد استفاده نکنید زیرا روغن ماهی علی رغم تمام مزایای آن کالری زيادي دارد."

وي در خصوص خوردن گوشت گفت: " در گوشت حیوانات جوان کلسترول کمتری وجود دارد ، بنابراین بهتر است گوشت هايي بدست امده از احشام یا خوک های جوان بخورید. اما در گوشت حیوانات جوان تعداد زیادی پورین وجود دارد - اینها موادی هستند که اسید اوریک از آنها تشکیل می شود. هنگامی که در بدن تجمع می یابد ، دفع آنها مختل می شود و در نتیجه وضعیت سلامتی فرد بدتر می شود.

اما این بدان معنا نیست که شما باید از گوشت خودداری کنید. شما فقط باید آن را بیش از 1-2 بار در هفته مصرف نکنید. و در حالت ایده آل ، شما باید گوشت و ماهی را در سفره غذايي خود داشته باشد، و سپس پروتئین کاملی، اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از ویتامین ها را دریافت خواهید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала