ترامپ "احیای ناسا و نیروی فضایی آمریکا" را شایسته خواند

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ "احیای ناسا و نیروی فضایی آمریکا" را شایسته خواند
ترامپ احیای ناسا و نیروی فضایی آمریکا را شایسته خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، "احیای ناسا و نیروی فضایی ایالات متحده" را شایستگی این کشور خواند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، اظهار داشت، كه او ناسا و نیروی فضایی آمریكا را احیا كرده است كه هم اكنون می توان روی آن ها حساب كرد.

 استارلینک اسپیس ایکس - اسپوتنیک ایران
افزایش تعداد ترمینال‌های استارلینک

وی گفت: ناسا بسته و مرده بود تا اینکه من دوباره آن را شروع و احیا کردم. اکنون این شلوغ ترین مکان در نوع خود در کره زمین است ... و ما نیروهای فضایی داریم که می توانند پایدار باشند.

ما در سه سال و نیم نخست بیش از هر دولتی به موفقیت رسیده ایم. "ترامپ در حساب توییتر خود نوشت و افزود که این اتفاق تحت جو بایدن رخ نخواهد داد.

در سال ۲۰۱۱، سیستم پرتابگر قابل استفاده مجدد شاتل فضایی آمریکا از کار افتاد، پس از آن، به مدت نه سال، فقط فضاپیمای سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شد.

در ایالات متحده، سفینه فضایی جدیدی برای ارسال فضانوردان به ایستگاه به نام استارلینگ توسط بوئینگ، خدمه دراگون توسط اسپیس ایکس ساخته شده است.

داگ هورلی و باب بینکن در تاریخ 2 آگوست پس از یک پرواز آزمایشی ۶۴ روزه از جدیدترین فضاپیمای سرنشین دار، خدمه دراگون (اژدها)، به زمین بازگشتند.

این فضاپیما در اواخر ماه مه از زمین پرتاب شد و به مدت دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی قرار داشت. این اولین پرواز فضاپیمای با سرنشین اسپیس ایکس بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала