سخنگوی سپاه: آمريکا و اسرائيل پیام رزمایش را دریافت کردند

© AP Photo / IIPA, Ebrahim Norouziسخنگوی سپاه: آمريکا و اسرائيل پیام رزمایش را دریافت کردند
سخنگوی سپاه: آمريکا و اسرائيل پیام رزمایش را دریافت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سپاه ایران تاکید کرد: آسیب پذیری ناو هواپیمابر واقعی شدید تر از مدل شبیه سازی شده است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را به خوبی دریافت کرده‌اند.

 رویش موشک های بالستیک دفن شده در اعماق زمین در رزمایش پیامبر 14 + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
رویش موشک های بالستیک دفن شده در اعماق زمین در رزمایش پیامبر 14 + ویدئو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سپاه نيوز، در پی برخی شبهه افکنی ها و تردید سازی‌های رسانه‌ای در فضای حقیقی و مجازی پیرامون پیامبر اعظم14 سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به موفقیت آمیز بودن این رزمایش اعلام نمود که مانور پیامبر 14 اثبات کرد تحریم های تسلیحاتی و اقتصادی جبهه دشمن تاثیری بر پیشرفت و ارتقای توان و قدرت نظامی و شکل گیری بازدارندگی تهاجمی ایران اسلامی نداشته است. ایران برخورداری از ظرفیت‌های لازم برای بومی سازی تجهیزات ،سامانه‌ها و طرح ریزی های دفاعی رسیده‌اند که ترفندها و توطئه‌های دشمن ،هرگز قادر به توقف و یا ایجاد محدودیت در روند آن نخواهد بود.

سخنگوی سپاه پیام صلح و صیانت از امنیت منطقه‌ای برای کشورهای همسایه را از جمله نکات مورد نظر طراحان رزمایش‌های سپاه دانست و تصریح کرد: هیچ یک از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما ناو هواپیمابر ندارند که نگران بکارگیری ناوهواپیمابر شبیه‌سازی شده در رزمایش های ما باشند؛ در واقع فلش اصلی و کانون سناریوهای تهاجمی ما در تمرینات رزمی متوجه کشورهای متخاصم فرامنطقه‌ای صاحب ناوهای هواپیمابری است.

وی در ادامه گفت: خسارت و آسیب پذیری ناوهای واقعی بسیار بیشتر و شدیدتر از مدل‌ شبیه سازی شده است، زیرا برخلاف سازه های ماکت ، ناو های هواپیمابر واقعی انبار و میدانی مملو از موشک، مهمات و منابع سوخت را در خود دارد که برخورد یک پهپاد و یا موشک در لحظه می‌تواند انهدام و نابودی آن را رقم بزند.

سخنگوی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلاً هم گفته شده است ،در بازی جنگ طراحی شده برای رزمایش در واقع انهدام دو اسکورت ناو هواپیمابر شبیه سازی شده که به خوبی هم صورت پذیرفت، هدف گذاری شده بود  و هدف قرار دادن پل فرماندهی ماکت ناو به عنوان مغز راهبری شناور و سپس اجرای عملیات هلی برن بر روی آن، دارای مفاهیم خاصی است که صاحب نظران و کارشناسان حوزه دفاعی و نظامی از جمله امریکایی ها به خوبی آن را درک کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала