در انگلستان مرحله بعدی کاهش قرنطینه لغو شد

© AP Photo / Alberto Pezzaliدر انگلستان مرحله بعدی کاهش قرنطینه لغو شد
در انگلستان مرحله بعدی کاهش قرنطینه لغو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این تصمیم در ارتباط با افزایش تعداد موارد عفونت ویروس کرونا در این کشور گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: مقامات انگلیس به دلیل افزایش تعداد موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا، مرحله بعدی کاهش قرنطینه سراسری را لغو کردند.

شمار مبتلایان کرونا در آفریقا از مرز 943 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک ایران
شمار مبتلایان کرونا در آفریقا از مرز 943 هزار نفر گذشت

جانسون افزود: ما باید ترمز کنیم تا ویروس را تحت کنترل گیریم. روز شنبه، اول آگوست، امیدوار بودیم تعدادی از موسسات را باز کنیم جایی که خطر عفونت در آنها کمتر است، که بدین صورت بسته باقی مانده است.
امروز باید اعلام کنم که ما حداقل دو هفته این تغییرات را به تعویق می اندازیم.

قرار بود مرحله بعدی کاهش محدودیت های منجر شده به دلیل شیوع کرونا از اول آگوست آغاز شود، در این مرحله قرار بود پیست اسکیت، بولینگ، کازینوها و تعدادی از رویدادها در اماکن بسته شروع و برگزار شود. پیش از این، دولت هرگز اقدامات برای سهولت در قرنطینه که در ۲۳ مارس اعلام شده بود را لغو نکرد.

نخست وزیر با استناد به داده های دفتر ملی آماری انگلستان (ONS) گفت، که میزان شیوع ویروس در این کشور برای اولین بار از ماه مه شروع به رشد کرده است.

نخست وزیر گفت: اکنون از هر ۱۵۰۰ نفر ۱ نفر حامل ویروس است، در مقایسه با ۱۵ ژوئیه که از هر ۱۸۰۰ نفر ۱ نفر و در ۲ ژوئیه که از هر ۲۰۰۰ نفر که ۱ نفر به کووید-۱۹ مبتلا بود.

به گفته جانسون، دولت تصمیم گرفته است لیست مکانهایی را که زدن ماسک اجباری است را گسترش دهد، در این لیست علاوه بر مراکز خرید و حمل و نقل عمومی، ورود به اماکن دیگری چون موزه ها، گالری های هنری، سینماها و کلیساها بی ماسک غیر قانونی خواهد بود.

همانطور که کریس ویتی پزشک متخصص بهداشت انگلیس، که در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود اعتراف کرد، در حال حاضر رفع محدودیت ها به حد مجاز رسیده است.

وی گفت: من فکر می کنم که بر اساس آنچه داده های ONS و سایر آمارها به ما نشان می دهند، ممکن است ما به مرز آنچه که می توانیم برای رفع محدودیت های عمومی انجام دهیم نزدیک شده باشیم.

تا به امروز میزان افراد مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده در بریتانیا به رقم ۳۱۳.۴۸۳ نفر رسیده است که از این میزان ۸۵۷ نفر بهبود یافته و ۴۶.۲۰۱ نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала