گزارش و تحلیل

آیا ترامپ آمریکا را به جنگ داخلی می کشاند؟

© REUTERS / Leah Millisآیا ترامپ آمریکا را به جنگ داخلی می کشاند؟
آیا ترامپ آمریکا را به جنگ داخلی می کشاند؟
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش های آقای دونالد ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات ایالات متحده آمریکا به بهانه انتشار ویروس کرونا تا به حال بی فایده بوده و اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد کمتر از سه ماه دیگر تکلیف رییس جمهوری آتی آمریکا مشخص می شود.

بسیاری باور دارند تلاش آقای ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات آمریکا به این دلیل است که تیم وی یقین پیدا کرده اند احتمال پیروزی وی در انتخابات آتی بسیار ضعیف بوده و فرصت برای آقای ترامپ جهت برگردان شرایط بسیار کم است.

قبلا نیز آقای ترامپ به صراحت در مقابل رسانه های جمعی آمریکا اعلام کرده بود که احتمال تقلب در انتخابات آتی آمریکا وجود دارد و اظهار داشته بود که باید جلوی رای گیری پستی هم گرفته شود.

با این شرایط حتی برخی هم این شک و شبهه را به میان می آورند که ممکن است ترامپ در صورت شکست در انتخابات از تمکین به نتیجه انتخابات خودداری کند و از طرفدارانش بخواهد علیه سیستم حاکم بر آمریکا با قدرت بایستند.

حدود سی درصد مردم آمریکا که در ایالت های میانی این کشور زندگی می کنند عموما طرفدار آقای ترامپ هستند و همه طرفدار نوعی زندگی قلدر معابانه سفید پوستان در این کشورند.

با توجه به اینکه بخش بزرگی از طرفداران آقای ترامپ را افرادی تشکیل می دهند که سلاح گرم در اختیار دارند هیچ بعید نیست که اینها بخواهند به نوعی سیستم حاکم بر آمریکا را به هم بریزند.

ایران پس از تحریم تسلیحاتی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران پس از تحریم تسلیحاتی

شاید به همین دلیل است که طبق گزارشات منتشر شده اخیر در رسانه های آمریکایی بسیاری از سیاه پوستان و رنگین پوستان آمریکایی طی یکی دو ماه گذشته اقدام به خرید اسلحه نموده اند، اسلحه ای که قطعا اگر واهمه از شرایط موجود در کشور نبود خریداری نمی شد.

همچنین باید توجه داشت که حدود چهل میلیون نفر در آمریکا در لیست بیکاران ثبت نام کرده اند و این بدین معنا است که احتمال بروز خشونت و دزدی در آمریکا هم افزایش یافته و چون بسیاری به پلیس اطمینان ندارند که از آنها دفاع کند به سمت خرید اسلحه برای دفاع از خود رفته اند.

نابرابری درون آمریکا هم شرایطی را ایجاد کرده که بسیاری از آمریکایی ها امروزه به دنبال جدایی ایالت هایشان از ایالت دیگر هستند.

همچنین سیاست های نژاد پرستی دولت آقای ترامپ موجب آن شده که احساسات نژاد پرستی در آمریکا تحریک شود، احساساتی که سالها بود آمریکایی ها تلاش داشتند آن را مهار کنند.

به هر صورت ایالات متحده آمریکا جزو معدود کشورهای جهان است که اکثریت مطلق شهروندانش هیچ اصالتی در این کشور ندارند و همه فرزندان مهاجرانی هستند که از اقوام و نژاد های مختلف و با تبعیت از ادیان و مذاهب و افکار متنوع توانسته اند در کنار هم این کشور را تشکیل دهند و تصور برابری در مقابل دیگران موجب آن شده که احساسات قومی و یا مذهبی و یا نژادی خیلی روی وحدت ملی آنها تاثیر نگذارد، تحریک احساسات نژاد پرستی منجر به آن می شود که تحزب قومی و مذهبی و نژادی در آمریکا به راه بیافتد و بالطبع آمریکایی های زیادی در صورت بروز کوچکترین درگیری به جان هم بیافتند.

به هر صورت همه این موارد می تواند شرایط بسیار بحرانی ای را برای آتیه آمریکا رقم بزند که همه اش وابسته به انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور و تمکین آقای ترامپ به نتایج آن وابسته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала