واکنش آمریکا به افتتاح فروشگاه ایرانی در پایتخت ونزوئلا

CC BY 4.0 / IRNA / واکنش آمریکا به افتتاح فروشگاه ایرانی در پایتخت ونزوئلا
واکنش آمریکا به افتتاح فروشگاه ایرانی در پایتخت ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکایی به افتتاح فروشگاه ایرانی در کاراکاس روی خوش نشان ندادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد‌پرس، مقام‌های آمریکایی از آغاز به کار نخستین فروشگاه ایرانی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا چندان استقبال نکردند. به گفته مقامات آمریکا حضور ایران در نیمکره غربی موضوعی است که کسی در ایالات متحده به آن روی خوش نشان نمی‌دهد.

ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
سوپرمارکت ایرانی در کاراکاس افتتاح شد + ویدئو

این خبرگزاری در این زمینه می‌نوسید، اگر تا امروز نمی‌دانستید وزارت امور خارجه بخشی مربوط به امور نیمکره غربی دارد و یکی از دستیاران مایک پمپئو آن را مدیریت می‌کند، حالا افتتاح فروشگاه مگاصیص در کاراکاس باعث می‌شود با آن آشنا شوید. مایکل کوزاک، دستیار وزیر خارجه آمریکا در دفتر امور نیمکره غربی در واکنش به راه‌اندازی این فروشگاه آن را شبیه اتحاد کشورهای منفور توصیف کرد.

کوزاک در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره افتتاح مگاصیص گفت: " من براستی شگفت‌زده می‌شوم اگر ونزوئلا بتواند از ایران سود زیادی ببرد. ایران می‌خواهد به ونزوئلا کالا بفروشد، آن هم در زمانی که این کشور پول چندانی برای خریدن ندارد."

 مدتی پس از اعزام پنج نفتکش بزرگ ایران به سواحل ونزوئلا برای تامین سوخت و بنزین این کشور، یک کشتی بزرگ با حامل مواد غذایی هم برای افتتاح اولین سوپرمارکت ایران در کاراکاس ارسال شد.

وی همچنین اظهار داشت: " آغاز به کار یک فروشگاه بزرگ ایرانی در کاراکاس نمی‌تواند ونزوئلا را از بحرانی که در آن افتاده نجات دهد اما ایران با دست زدن به این بازی‌ها خودش را در یک موقعیت بسیار خطرناک قرار داده است."

 مگاصیص بخشی از پروژه برون‌مرزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکاست که در ایران بیش از 700 شعبه دارد و حالا بازار خود را به آمریکا هم گسترش داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала