واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی سپاه

© Sputnikواکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی سپاه
واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی سپاه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به برگزاری رزمایش موشکی و دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، ربکا رباریچ، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین در واکنش به رزمایش نیروهای دریایی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار داشت: نیروی دریایی آمریکا و شرکایش تمرینات دفاعی برگزار می‌کنند تا امنیت دریایی در منطقه را به‌منظور حمایت از تردد آزاد دریایی ارتقا دهند؛ در حالی که ایران تمرینات تهاجمی برگزار می‌کند و سعی در قلدری و ارعاب دارد.

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تصریح کرد: این رزمایش عملیات نیروهای ائتلاف در منطقه را مختل نکرده و هیچ تأثیری بر تردد کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز و آب‌های اطراف آن نداشته است.

پیش از این، در روز سه‌شنبه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم 14 با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس در عرصه‌های زمین، هوا، دریا و فضا آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала