مانع جدید در برابر اقتصاد جهانی

© REUTERS / Brendan Mcdermidمانع جدید در برابر اقتصاد جهانی
مانع جدید در برابر اقتصاد جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رشد اقتصادی در ایالات متحده در بسیاری از ایالت ها متوقف شد. برای نخستین بار از ماه مارس، تعداد درخواست های دریافت مزایای بیکاری در یک هفته افزایش یافت و به 1.42 میلیون نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بیماری همه گیر ویروس کرونا همچنان در بخش هایی از ایالات متحده و اروپا و همچنین هند و برزیل پیش می رود. موج جدید بیماری ها در سراسر آسیا نیز یک مانع جدی برای بهبود اقتصاد جهانی است.

ثروت میلیاردهای آمریکایی در زمان کرونا 434 میلیارد دلار افزایش یافت  - اسپوتنیک ایران
ثروت میلیاردرهای آمریکایی در زمان کرونا 434 میلیارد دلار افزایش یافت

مارك زندی ، اقتصاددان ارشد تحلیلی مودی گفت: كلید تضمین اینكه اقتصاد جهانی در ماه های آینده با ركود مواجه نشود، ادامه سیاست های پولی و مالی سریع است. در حالی که اقتصاد چین به رشد خود در سه ماهه گذشته بازگشت و تولید صنعتی بهبود در این کشور را نشان داد ، تقاضای مصرف کننده و سرمایه گذاری های خصوصی ضعیف باقی مانده است.

رشد اقتصادی در ایالات متحده در بسیاری از ایالت ها متوقف شد. برای نخستین بار از ماه مارس، تعداد درخواست های دریافت مزایای بیکاری در یک هفته افزایش یافت و به 1.42 میلیون نفر رسید. به گفته مایکل هانسون ، اقتصاددان JPMorgan ، "از دست دادن قابل توجه چرخش" در اقتصاد رخ داده است. لارنس سامرز ، وزیر خزانه داری پیشین آمریکا گفت: "زمان بهبود اقتصادی هرگز به این اندازه قطعی نبوده است."

پیش از این ایالات متحده آمریکا ترمز اصلی اقتصاد جهانی نامیده می شد. بسیاری از کشورها به بازار آمریکا وابسته هستند و مبارزه بی اثر این کشور با بیماری همه گیر مانعی برای رشد اقتصادی است.

طبق پیش بینی های بانک مرکزی ، اقتصاد روسیه تنها در سه ماهه اول سال 2022 به سطح 2019 باز می یابد. این موضوع توسط معاون اول رئیس بانک روسیه مطرح شد، در نتیجه کرونا ویروس هنوز مانع اصلی برای اقتصاد جهانی خواهد بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала