واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی پیامبر-14 ایران

© AFP 2023 / FARS NEWS/MEHDI MARIZADواکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی پیامبر-14 ایران
واکنش آمریکا به رزمایش موشکی و دریایی پیامبر-14 ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین به برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر-14 ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ربکا ریباریچ سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد پرس مدعی شد که مقامات از رزمایش بزرگ موشکی-دریایی پیامبر-14 ایران، که مرحله نهایی آن از امروز در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس، به صورت زمینی، هوایی، دریایی و فضایی آغاز شده، خبر داشتند و این رزمایش را تهاجمی با هدف ایجاد ترس در متحدان آمریکا انجام می دهند.

رزمایش ایران در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
ایران حمله به ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز را شبیه سازی کرد

ریباریچ به آسوشیتدپرس گفت: نیروی دریایی ایالات متحده تمرینات دفاعی را با شرکای خود انجام می دهد تا امنیت دریایی را برای حمایت از رفت و آمد آزاد تحقق بخشد، در حالی که ایران تمرینات تهاجمی را انجام می دهد و سعی در ارعاب و اجبار دارد.

وی ادامه داد: در حالی که ما همیشه مراقب این نوع رفتارهای غیر مسئولانه و بی پروا از سوی ایران در مجاورت آبراه های پر تردد بین المللی هستیم، این رزمایش نه در عملیات ائتلاف در منطقه تداخلی ایجاد کرده و نه تاثیری بر کشورهای منطقه داشته است.

در این رزمایش برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از ماهواره نور صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала