پرتاب موفق موشک هایپرسونیک زیرکن روسیه

پرتاب موفق موشک هایپرسونیک زیرکن روسیه
پرتاب موفق موشک هایپرسونیک زیرکن  روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه موشک هایپرسونیک زیرکن را با موفقیت از روی ناوچه ناوگان شمال پرتاب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: " موشک جدید هایپرسونیک زیرکون روسی در حال تکمیل آزمایشات است، پرتاب های موفق از ناوگان دریاسالار گورشکوف ناوگان شمالی انجام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است : " آزمایشات موشک های هایپرسونیک زیرکن با موفقیت انجام می شود. پرتاب های آزمایشی که از ناوگان دریایی "دریاسالار اتحاد جماهیر شوروی گورشکوف" انجام شده است، ویژگی های تاکتیکی و فنی بی نظیری از این موشک را از نظر برد و دقت آتش و همچنین سرعت فوق العاده آن تأیید می کند."

گزارش شده است که سرعت این موشک 8 ماخ است که 8 برابر بالاتر از سرعت صوت است. برای مقایسه: سرعت موشک تاماهاک موجود در نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس تقریبا 0.75 ماخ است. موشک های جدید نتیجه توسعه طبیعی تجربه روسیه در زمینه زیردریایی ها با موشک های بالدار است. تقریباً برای کل دوره جنگ سرد، هدف اصلی موشکهای روسی در زیردریایی - کشتی ها در دریا ها و در درجه اول ناوهای هواپیمابر بزرگ ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده بود. فقط در طول درگیری در سوریه بود که روسیه شروع به استفاده از موشک های بالدار پرتاب شده از زیر دریایی ها کرد. به همان روشی  که آمریکایی ها از تاماهاک های خود به عنوان سلاح های دوربرد برای هدف قرار دادن به اهداف با دقت بسیار بالا استفاده می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала