تولید فولاد ایران بر خلاف رکود جهانی افزایش داشت

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر تولید فولاد ایران بر خلاف رکود جهانی افزایش داشت
تولید فولاد ایران بر خلاف رکود جهانی افزایش داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انجمن جهانی فولاد در گزارش خود در نیمه نخست ۲۰۲۰ اعلام کرد: تولید فولاد ایران دارای رشد ۱۰.۲ درصدی بود، در حالی که تولید جهانی کاهش نزدیک به ۶ درصد را به ثبت رسانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، روز یکشنبه روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در گزارشی از انجمن جهانی اعلام داشت: تولید فولاد ایران از ۱۲ دی ۹۸ تا پایان ۱۰ تیر (نیمه نخست ۲۰۲۰) با وجود بحران بیماری کرونا به ۱۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تن رسید، درحالی که در این مدت تولید جهانی کاهش نزدیک به ۶ درصدی داشت.

جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند

انجمن جهانی فولاد آمار تولید ۶۴ کشور عضو را از ژانویه تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ افزون بر۷۸۳ میلیون تن فولاد خام (میانی) اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افت نزدیک به ۶ درصدی دارد.

تولید ایران همچنین در ماه ژوئن ( ۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) از ۲.۴ میلیون تن بیشتر شد که ۵.۲ درصد بیش از رقم تولید ماه مشابه سال گذشته میلادی است، در حالی که در یک ماه مورد بررسی،‌ متوسط تولید فولاد خام جهان ۶ درصد کاهش یافت، اما در آسیا سه درصد رشد داشت.

کاهش شدید تولید ژاپن، کره جنوبی،‌ امریکای شمالی و اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ ثبت شد و در عین حال تولید فولاد خام چین هم رشد ۴.۵درصدی داشت.

تولید کنندگان بزرگ فولاد در آسیا از جمله ژاپن، هند و کره جنوبی با کاهش شدید تولید روبرو شدند و  به ترتیب ۳۶، ۲۶ و ۱۴.۳درصد افت داشتند و همچنین آمریکای شمالی و اروپا نیز به ترتیب کاهش ۱۷.۶ و ۱۸.۷ درصدی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش ایرنا، پارسال مجموع تولید فولاد ایران به ۲۸ میلیون تن رسید و از این رقم کمتر از ۳۰ درصد راهی بازارهای هدف صادراتی شد و امسال هم ۲۸ تا ۳۰ میلیون تن فولاد تولید پیش بینی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала