انتخابات پارلمانی سوریه با 1656 نامزد آغاز شد

© AP Photo / Syrian Presidency انتخابات پارلمانی سوریه با ۱۶۵۶ نامزد آغاز شد
انتخابات پارلمانی سوریه با ۱۶۵۶ نامزد آغاز شد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتخابات نمایندگان پارلمان در سوریه با رقابت 1656 نامزد شامل 200 زن برای 250 کرسی مجلس آغاز شد.

بر اساس گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اطلاع داد که حوزه‌های اخذ رأی در تمام مراکز انتخاباتی برای انتخابات اعضای مجلس الشعب در سومین دوره قانونگذاری به‌روی مردم باز شده است.

انتخابات پارلمانی از ساعت 7 صبح امروز یکشنبه به‌وقت محلی آغاز شده است و تا ساعت 19 عصر به‌وقت محلی ادامه می یابد. 

هر شهروند سوری که 18 سال خود را تمام کرده باشد می‌تواند در انتخابات مجلس ملی شرکت کند و همچنین نیروهای ارتش عربی سوریه و نیروهای امنیتی نیز به‌موجب قانون حق مشارکت در این انتخابات را داشته و می‌توانند در این دستاورد ملی سهیم باشند.

بر اساس اعلام کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه روز شنبه یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات مرحله سکوت انتخاباتی در این کشور بود و هیچ یک از نامزدها حق هیچ‌گونه تبلیغات انتخاباتی نداشتند و کمپین‌های آنها در همه رسانه‌ها طبق قانون انتخابات متوقف شد.

طبق اطلاعات کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در این دوره از انتخابات که در 7هزار و 277 مرکز رأی‌گیری برگزار می‌شود، 1656 نامزد از جمله 200 زن برای به دست آوردن 250 کرسی مجلس سوریه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

قانون اساسی سوریه به‌دنبال آغاز بحران این کشور در 2011 و طرح برخی درخواست‌ها از سوی معترضان همراه با برخی قوانین دیگر مانند قانون مطبوعات و رسانه‌ها در سال 2012 اصلاح شد و اکنون سومین انتخابات پارلمانی در سوریه بر اساس قانون اساسی جدید این کشور برگزار می‌شود و نامزدهای منتخب 4 سال به‌عنوان نماینده مردم فعالیت می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала