مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است
مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اسرائیل به دنبال آن است تا قبل از انتخابات نوامبر ترامپ را به جنگ با ایران ترغیب نماید.

به گزارش اسپوتنیک، یک مقام رسمی اتحادیه اروپا به شرط ناشناس ماندن به خبرنگار "Business Insider" گفته است که اسرائیل به دنبال جنگ‌افروزی و افزایش تنش‌ با ایران پیش از برگزاری انتخابات ایالات متحده در ماه نوامبر است.

به گفته‌ی این مقام رسمی در اتحادیه اروپا طرح و برنامه اسرائیل تحریک طرفین به منظور واکنش نشان دادن ایران یا ایالات متحده است که می‌تواند در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به جاهای باریک کشیده شده و حتی باعث بروز تنش‌های نظامی شود.

وی خاطرنشان کرد: «احتمال کمتری برای ماجراجویی و انجام مأموریت‌های مخفی به منظور حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در دولت جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ وجود خواهد داشت.»

ایران محور گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل با همتای روسی اش - اسپوتنیک ایران
ایران محور گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل با همتای روسی اش

گفتنی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سخنرانی خود در بامداد شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته ای برجام به کلی سیاست جدیدی را در قبال ایران در پیش گرفته است.

پمپئو اظهار کرد: «ما از اساس اقدام به تغییر رفتار و روش مقابله با ایران کرده‌ایم.»

وی افزود، ما می‌دانیم که توافقنامه هسته‌ای منابع بیشتری را در اختیار ایران قرار داد تا به ایجاد تهدید علیه ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که در مقابل کشورهایی مانند ایران «فقط قدرت جواب می‌دهد نه مماشات.»

پمپئو ضمن اعلام اتخاذ سیاست جدید در قبال ایران، گفت این سیاست ایران را از پول بی‌بهره ساخته و پناهگاه‌های دیپلماتیک را از تهران گرفته و جلوی ستیزه‌جویی را می‌گیرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала