عوامل ریاض و امارات در استان ابین یمن درگیر شدند

© AFP 2023 / Stringerیمن
یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرفین مواضع یکدیگر را در جنوب شرق یمن مورد آتشباری توپخانه‌ای قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «روسیاالیوم» در یمن روز 18 ماه ژوئیه (شنبه) درگیری های شدید میان نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن و نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات در استان ابین در جنوب شرق یمن رخ داد. این درگیری در منطقه وادی سلی در استان ابین در جنوب شرق یمن رخ داد و طرفین مواضع یکدیگر را زیر آتش توپخانه قرار داده اند.

افزایش قیمت بنزین در عربستان  - اسپوتنیک ایران
افزایش قیمت بنزین در عربستان

این در حالی است که چند روز قبل، محمد النقیب، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن در توییتی نوشته بود:« نیروهای دولت(مستعفی)، توافق آتش بس در ابین را به شدت نقض کرده و پایگاه های شورای انتقالی را با تانک ها و خمپاره اندازها هدف گرفتند. این حمله باعث می‌شود نیروهای ما برای انتقام و تلافی جویی و متوقف کردن ادامه حملات دشمن با قدرت پاسخ دهند».

شورای انتقالی یمن جنوبی در ماه می ۲۰۱۷ ، با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است، این شورا با رهبری عیدروس الزبیدی استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی و پیشین یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

پس از آن، اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن به عرصه درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی یمن جنوبی (وابسته به امارات) شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала