دولت ایران از افغانستان انتظار دارد تا از لشکر فاطمیون تقدیر کند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دولت ایران انتظار تقدیر از لشکر فاطمیون را دارد
دولت ایران انتظار تقدیر از لشکر فاطمیون را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراقچی درباره لشکر فاطمیون که به صورت داوطلبانه با تروریسم و داعش مبارزه می‌کنند گفت: اگر با دشمن تکفیری در سوریه نمی‌جنگیدیم باید در کابل و تهران با آنها مواجه می‌شدیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در سفر به کابل در نشست «چشم‌انداز روابط ایران و افغانستان، چالش‌ها و فرصت‌ها» گفت: در روند صلح افغانستان باید گروه‌های مختلف موجود در این کشور از جمله طالبان مشارکت کنند. طالبان یک واقعیت در افغانستان است و مذاکرات صلح نیز به سمتی برود که در چارچوب قانون اساسی و دولت این کشور در فضایی همراه با آرامش و صلح برگزار شود.

عراقچی در این نشست درباره نقش ایران اظهارداشت که ما دخالتی در افغانستان نمی‌کنیم و تصمیم نهایی را دولت و ملت افغانستان می‌گیرند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره لشکر فاطمیون اظهار کرد: من انتظار داشتم که از هموطنان خودتان تقدیر کنید، زیرا آنها کسانی هستند که به صورت داوطلبانه در راه مبارزه با تروریسم و داعش تلاش کردند. ما باید این حقیقت را بپذیریم که اگر با این دشمن تکفیری در سوریه نمی جنگیدیم، باید در خیابانهای کابل و تهران با آنها می جنگیدیم گرچه اکنون نیز رگه‌هایی از داعش در برخی از نقاط افغانستان وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала