اقدامات آمریکا علیه اپلیکیشن های چینی TikTok و WeChat

CC0 / / اقدامات آمریکا علیه اپلیکیشن های چینی TikTok و WeChat
اقدامات آمریکا علیه اپلیکیشن های چینی TikTok و WeChat  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده در هفته های آینده علیه اپلیکیشن های چینی TikTok ، WeChat و دیگر نرم افزارهای ساخت جمهوری خلق چین اقداماتی انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک میدوس، رئیس دفتر کاخ سفید روز پنجشنبه ضمن اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: "چند نفر در دولت در حال مطالعه خطرات برای  امنیت ملی در ارتباط با کار  TikTok ، WeChat و اپلیکیشن های دیگری هستند که می توانند امنیت ملی را به خصوص در رابطه با جمع آوری اطلاعات در مورد شهروندان آمریکایی توسط یک کشور خارجی مخالف تضعیف کنند . من فکر نمی کنم که یک مهلت مشخص برای  انجام اقدامات مربوطه وجود داشته باشد ، اما به عقیده من این کار طی چند هفته اما نه چند ماه صورت خواهد گرفت."

ترامپ احتمال ممنوعیت شبکه اجتماعی چینی تیک تاک در امریکا را تائید کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ احتمال ممنوعیت شبکه اجتماعی چینی "تیک تاک" در امریکا را تائید کرد

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه خود را تأیید كرد كه گفته بود واشنگتن در حال بررسی موضوع ممنوع اعلام کردن کار شبکه اجتماعی چینی TikTok در این کشور است.

TikTok برنامه ای برای ساخت و دیدن ویدئوهای کوتاه است که توسط شرکت چینی ByteDance ساخته شده است. این برنامه در سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد و به تدریج در کل جهان محبوبیت می یابد. طبق نوشته وبسایت ردیاب WiseApp ، این برنامه در دسامبر گذشته 3.4 میلیون کاربر در کره جنوبی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала