شرکت‌های مرتبط با داعش در ترکیه، افغانستان و سوریه در لیست تحریم قرار گرفتند

© AP Photoشرکت‌های مرتبط با داعش در ترکیه، افغانستان و سوریه در لیست تحریم قرار گرفتند
شرکت‌های مرتبط با داعش در ترکیه، افغانستان و سوریه در لیست تحریم قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفت کشور از جمله ایالات متحده چند شرکت و یک شخص را در کشورهای ترکیه، سوریه و افغانستان به دلیل کمک به انتقال پول برای داعش مورد تحریم قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه کتبی مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده و وزارت خزانه داری آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد،  هفت کشور از جمله ایالات متحده آمریکا برای سه سازمان انتقال پول و یک فرد از سوریه و ترکیه و همچنین علیه یک سازمان خیریه از افغانستان و مدیرعامل آن در ارتباط با گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) تحریم‌هایی را اعمال کردند.

The flag of the radical Islamist organization Islamic State of Iraq - اسپوتنیک ایران
اعمال تحریم های امریکا علیه گروه وابسته به داعش به نام "خراسان"

این محدودیت ها علاوه بر ایالات متحده، توسط بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز اعمال شدند. آنها عضو مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند که از سه سال پیش با مشارکت ایالات متحده و کشورهای عربی ایجاد شده است.

به گفته وزارت دارایی، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی که در لیست سیاه قرار گرفتند با سوء استفاده از حسن نیت جامعه بین الملل و تحت عنوان خیرین توانستند انتقال وجوه را تسهیل کرده و از فعالیت های " داعش خراسان" (گروهی که زیر مجموعه ای از داعش است) حمایت کنند.  به لطف آژانسهای انتقال پول، شبه نظامیان توانستند صدها هزار دلار بدست آورند. به گفته وزارت دارایی، سازمان خیریه افغانستان که در لیست تحریم ها قرار دارد، با انتقال وجوه و جمع آوری کمک های مالی به نفع شبه نظامیان، فعالیت های داعش را تسهیل کرده است.

قرار گرفتن در لیست سیاه به معنای منجمد کردن دارایی‌های آنها در ایالات متحده و منع شهروندان یا شرکت های آمریکایی از انجام تجارت با آنها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала