ربیعی: برجام نتوانست انتظارات ایرانیان را برآورده کند اما هنوز ارزش دارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: برجام نتوانست انتظارات ایرانیان را برآورده کند اما هنوز ارزش دارد
ربیعی: برجام نتوانست انتظارات ایرانیان را برآورده کند اما هنوز ارزش دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران: در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران، چه در امریکا و چه در کشور‌های کینه توز منطقه، اینچنین بر سر کار نبوده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزای دانشجو، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه فشار تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری انجام نشده است، گفت: برای عبور از این چالش‌های عظیم هم‌پوشان که موجب مشکلات اقتصادی شده، نیازمند همراهی همه و وحدت هستیم.

سخنگوی دولت گفت: برجام به دلیل عدم پایبندی آمریکا به آن، نتوانست انتظارات اقتصادی مردم را برآورده کند اما هنوز ارزش یادآوری و توجه به عنوان یک ابتکار همه جانبه را دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل خروج آمریکا از برجام این توافق کارکرد خود را در بخش زیادی از دست داد و سبب شد عده‌ای راه قضاوت ما صحیح را برگزیدند. ما به دنیا نشان دادیم چیزی برای پنهان کردن نداریم.

ربیعی با اشاره به سالگرد برجام اظهار داشت: آنچه از برجام باقی مانده تعهد ایران و معلوم شدن غیر قابل اتکا بودن آمریکا در توافقات چند جانبه است. ما بدون برجام باید میلیون‌ها دلار خرج می‌کردیم تا این موضوعات را به جهان ثابت کنیم. امروز برجام موضوعی چالشی در داخل آمریکا شده است. خود ترامپ گفت که خروج از برجام توسط آمریکا بیشترین خدمت به اسرائیل بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برجام نتوانسته انتظارات اقتصادی مردم را برطرف کند. در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران، چه در امریکا و چه در کشور‌های کینه توز منطقه، اینچنین بر سر کار نبوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала