موسوی: روابط ایران و چین وارد مرحله جدیدی می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / موسوی: روابط ایران و چین وارد مرحله جدیدی می‌شود
موسوی: روابط ایران و چین وارد مرحله جدیدی می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: بر اساس سند همکاریهای ایران و چین، روابط دو کشور در یک ریل‌گذاری صحیح و اصولی وارد مرحله جدیدی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود به مناسبت سالگرد توافق هسته‌ای به موضوعات مختلف پرداخت و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای نشست خبری امروز خود بیانیه‌ای را  به مناسبت فرا رسیدن  پنجمین سالگرد توافق هسته‌ای قرائت کرد .

چین و ایران به همکاری های تجاری و نظامی نزدیک می شوند - اسپوتنیک ایران
چین و ایران به همکاری های تجاری و نظامی نزدیک می شوند

در بخشی از این بیانیه آمده است: " پس از 13 سال مذاکره فشرده، برجام در 23 تیر 94 مورد تفاهم قرار گرفت. این توافق یک هفته بعد توسط شورای امنیت در قطعنامه 2231 تائید شد. در 21 مهر هم در سطح ملی اجرای آن توسط مجلس تایید شد و رهبری پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه مجلس و شورای امنیت، درخصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح کشور، دستوراتی را صادر و مصوبه شورای عالی امنیت با رعایت الزاماتی تایید کردند. "

موسوی افزود: " تا قبل از روی کار آمدن رژیم ترامپ، علی‌رغم اینکه برخی مسائل برجام روند متعادلی داشت اما پس از روی کار آمدن دولت، با اتخاذ مواضع غیرمسئولانه، دولت آمریکا از برجام خارج و در دو مرحله تحریم‌ها اجرایی شد."

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه با دفاع از سند جامع همکاری ایران و چین گفت : " بر اساس این سند روابط ایران و چین در یک ریل‌گذاری صحیح و اصولی وارد مرحله جدیدی می‌شود."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала