ایران کدام سامانه پدافند هوایی را در سوریه مستقر خواهد کرد؟

© REUTERS / President.irایران کدام سامانه پدافند هوایی را در سوریه مستقر خواهد کرد؟
ایران کدام سامانه پدافند هوایی را در سوریه مستقر خواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس ایرانی در زمینه مسائل استراتژیک: تأکید بر حضور فعال جمهوری اسلامی در تقویت ساختار پدافند هوایی سوریه، یکی از موضوعاتی که اخیراً در انعقاد قرارداد نظامی و دفاعی میان ایران و سوریه انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آنا، سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس ایرانی در زمینه مسائل استراتژیک گفت: ایران برای اینکه محور مقاومت بتواند در حوزه پدافندی از منافعش در سوریه دفاع کند، قراردادی مبنی بر انتقال سامانه "پدافند هوایی باور 373" با سوریه امضا کرده است.

وی افزود: در طی 10 سال گذشته که مراودات نظامی و امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه به بالاترین حد خود رسیده است، سبب شده تا دفاع هوایی سوریه تقویت شود که نتیجه آن مورد هدف قرار دادن چندباره مواضع ارتش اسرائیل است. سوریه با توجه به اقدامات و صداقتی که از جمهوری اسلامی ایران در طول 10 سال گذشته مشاهده کرده است، موضوع ضعف پدافند هوایی خود را با کشورمان در میان گذاشت و ایران هم با عنایت به خودکفایی در حوزه پدافند هوایی و بازدارندگی در این خصوص، این موضوع را مورد بررسی قرار داد و قراردادی را مبنی بر انتقال سامانه «پدافند هوایی باور 373» به سوریه به امضا رساند تا دولت سوریه بتواند در حوزه پدافندی از منافع خودش دفاع کند.

صدرالحسینی با بیان اینکه همکاری‌های ایران و سوریه در دوران پس از پایان جنگ داخلی این کشور می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای ایران به همراه داشته باشد، یادآور شد: با همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سوریه، تحریم‌های ظالمانه "سزار" علیه کشور سوریه بی‌اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از نگرانی‌های آمریکا و اسرائیل این است که جمهوری اسلامی ایران بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی بتواند به سوریه صادرات محصولات دفاعی داشته باشد، گفت: قطعاً هرچقدر کشورهای جبهه مقاومت، توانمندی دفاعی خودشان را افزایش دهند، قدرت تهاجمی و اسرائیل کاهش می‌یابد که در این راستا افزایش توانمندی پدافند هوایی می‌تواند بسیار مهم ارزیابی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала