افزایش تعداد مبتلایان به کووید در فلسطین

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر بیماری کووید
بیماری کووید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در فلسطین طی یک روز 463 نفر به کووید مبتلا شدند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش وزیر بهداشت فلسطین، طی 24 ساعت گذشته، در فلسطین تعداد 463 مبتلا به کووید به ثبت رسیده است. تعداد مبتلایان به این بیماری 5827 نفر اعلام شده است.

وزیر بهداشت فلسطین گفت:« دو نفر بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشتند. تعداد کل مبتلایان 6689 نفر است و امروز تعداد موارد فعال 5827 نفر به ثبت رسیده است. 16 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند. 6 بیمار متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند».

تا به امروز 32 نفر در فلسطین بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست داده‌اند.

هشدار وزارت خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به الحاق سرزمین های فلسطین  - اسپوتنیک ایران
هشدار وزارت امور خارجه روسیه به اسرائیل نسبت به الحاق سرزمین های فلسطین

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала