روند توسعه نیروگاه برق چابهار

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر برق
برق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد مستضعفان ۴ هزار میلیارد تومان در نیروگاه چابهار سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عصر پنجشنبه (9 ماه ژوئیه) اظهار داشت که ۴ هزار میلیارد تومان توسط بنیاد متسضعفان در نیروگاه برق چابهار سرمایه‌گذاری شده است تا برق مورد نیاز صنایع و مردم چابهار و دشتیاری تأمین شود.

وی در ادامه افزود:« کلنگ نیروگاه چابهار در سال ۸۵ به زمین زده شد و این نیروگاه در سال ۸۸ با ۲ واحد حرارتی با ظرفیت ۳۲۰ مگاوات تکمیل شد. در حال حاضر نیز طرح توسعه نیروگاه چابهار و افزایش توان تولیدی آن به بیش‌از ۵۰۰ مگاوات با اضافه شدن یک واحد بخار در حال انجام است.

دویچه بانک موجی از امتناع سرمایه گذاران از دلار را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
دویچه بانک موجی از امتناع سرمایه گذاران از دلار را پیش بینی کرد

امیدواریم تا پایان سال جاری طرح توسعه نیروگاه چابهار به اتمام برسد. با توجه به عدم وجود گاز طبیعی در منطقه این نیروگاه با سوخت گازوئیل کار می‌کند و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی شده است.

 امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ دسترسی این منطقه به گاز میسر شود تا مشکلات نیروگاه چابهار نیز بر طرف شود. مصرف برق در منطقه چابهار بیش از برق تولیدی این نیروگاه است. بنیاد مستضعفان آمادگی دارد تا در صورت بررسی مسئولان و نیاز به توسعه ظرفیت این نیروگاه معادل ۵۰۰ مگاوات دیگر به توان تولید این نیروگاه اضافه کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала