آمار جانباختگان کووید در آذربایجان غربی رکورد زد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر بیماری کووید
بیماری کووید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقازاده: مردم با وجود افزایش مبتلایان، هیچ توجهی به هشدارها ندارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «مهر»، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از بی توجهی مردم به هشدارها و محدودیت‌های اعمال شده در استان برای قطع زنجیره کووید شدیدا انتقاد کرد.

وی در ادامه افزود:« در هفته‌های اخیر هر تجمع، هر مراسم عروسی و عزا در استان آمار بالای مبتلا و نیز فوتی‌های ناشی از کووید را در پی داشته و مردم با وجود این افزایش هیچ توجهی به هشدارها ندارند.

از امروز محدودیت‌های اعمال شده برای یک هفته دیگر تمدید شد. تنها راه پیشگیری از شیوع این ویروس و قطع زنجیره انتقال خود مراقبتی و استفاده از ماسک به همراه پروتکل‌های بهداشتی است، در این زمینه مردم با احساس مسئولیت در برابر جامعه کادر درمان را یاری دهند.

 هشدار پومپئو: در صورت پایان تحریم ها، ایران هواپیماهای نظامی روسیه را خریداری می کند  - اسپوتنیک ایران
هشدار پومپئو: در صورت پایان تحریم ها، ایران هواپیماهای نظامی روسیه را خریداری می کند

در حال حاضر ۷۹۰ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد ۳۳۲ نفر به بیماری کووید به طور قطع مبتلا و ۴۵۸ نفر نیز مشکوک به بیماری کووید هستند.

۱۷۲ بیماری بدحال در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل بوده و در صورت ادامه روند شرایط سختی خواهیم داشت.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که بیشترین آمار فوتی استان به شمار می‌رود.ارومیه، خوی و میاندوآب از شهرستان‌های دارای بیشترین آمار مبتلایان و فوتی کووید در استان هستند. متأسفانه با وجود اعمال محدودیت و هشدارهای جدی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی همچنان شاهد تجمع و برگزاری مراسم در استان هستیم که طی روزهای آینده وضعیت از حالت موجود نیز بحرانی‌تر خواهد شد.

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید و تداوم وضعیت قرمز استان در حالی است که طی هفته گذشته و هفته جاری محدودیت‌های جدید در برخی مشاغل و اماکن اعمال شده و از امروز این محدودیت‌ها برای یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала