ضربه شدید به یکی از منابع اصلی نفت شیل آمریکا

© Sputnik / Vitaliy Timkivضربه شدید به یکی از منابع اصلی نفت شیل آمریکا
ضربه شدید به یکی از منابع اصلی نفت شیل آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان می گویند که بسته شدن دسترسی داکوتا در آمریکا، موجب از بین رفتن میدان باکنن به عنوان یکی از منابع اصلی هیدروکربن های شیل در ایالات متحده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مقامات قضایی آمریکا به دلیل نقض محیط زیست تصمیم به بستن خط لوله Dakota Access گرفتند. این تصمیم باید قبل از 5 اوت اجرا شود. 

ورشکستی «انقلاب شیل» در آمریکا - اسپوتنیک ایران
ورشکستی «انقلاب شیل» در آمریکا

کارشناسان می گویند که بسته شدن دسترسی داکوتا ، موجب از بین رفتن میدان باکنن در داکوتای شمالی ، یکی از منابع اصلی هیدروکربن های شیل در ایالات متحده می شود. نفت تولید شده در اینجا فقط از طریق این خط لوله عبور می کند.
براساس این گزارش، تولید نفت در این میدان به ایالات متحده اجازه داده است تا بزرگترین تأمین کننده نفت شیل در جهان شود. با این حال ، با توجه به گسترش ویروس کرونا و در نتیجه کاهش تقاضای سوخت ، تولید به میزان قابل توجهی به میزان 500 هزار بشکه نفت در روز کاهش یافته است. علاوه بر این حوضه پرم در تگزاس ، که در آن تولید نفت ارزان تر بود، رقیب جدی این شرکت محسوب می شود.
هنوز تاریخ دقیقی از تعلیق خط لوله مشخص نشده است. روند بررسی محیط زیست می تواند مدت زیادی طول بکشد و تا سال 2021 ادامه یابد.
طبق گزارش آنایزهای شیل پلت فورم ، ایالات متحده خطر از دست دادن تا یک سوم از تولید شیل را دارد. به همین دلیل ، کارشناسان کاهش رکورد تعداد دکل های حفاری عملیاتی را تا 318 دکل تخمین می زنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала