وزارت بهداشت ایران: استفاده از ماسک 85 درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت بهداشت ایران: استفاده از ماسک 85 درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند
وزارت بهداشت ایران: استفاده از ماسک 85 درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که ماسک می‌تواند حدود 85 درصد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ایران، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران در گفتگویی بر لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: " با توجه به بررسی‌هایی که در دنیا صورت گرفته است تا به الان و با توجه به شیوه انتقال ویروس، زدن ماسک یکی از موثرترین و ارزانترین راه‌هایی هست که می‌تواند جلوگیری نماید از انتقال ویروس."

یادآور می‌شود که اخیرا بخشنامه‌ای از سوی سازمان اداری و استخدامی كشور ابلاغ شد؛

بر اساس این بخشنامه:

" استفاده از ماسك در تمامی ادارات، بانك‌ها و مراكز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی الزامی است.

با توجه به نگراني‌های موجود درخصوص بازگشت و شيوع مجدد ويروس كرونا، رئيس سازمان اداري و استخدامی كشور طي بخشنامه‌ای به كليه دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (۵) قانون مديريت خدمات کشوری، الزامات جديدی را ابلاغ كرد.

به موجب اين بخشنامه، استفاده از ماسک در تمامي ادارات، بانك‌ها و مراكز ارائه خدمات عمومی و واحدهای عملیاتی از تاريخ ۱۵‏/۴‏/۱۳۹۹ برای كليه ارباب رجوعان و كاركنان الزامي است.

در اين بخشنامه كليه كاركنان شاغل در دستگاه‌های اجرايي و مراكز ارائه خدمات عمومي و واحدهاي عملياتي ملزم به استفاده از ماسک در محل كار شدند و در صورت عدم رعايت، از ورود آنان به محل كار ممانعت مي‌شود و هر نوع عدم همکاری در اين زمينه از سوی كاركنان كه منجر به عدم امكان حضور آنان در محل كار شود، غيبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала