دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط سامانه پاتریوت

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط سامانه پاتریوت
دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط سامانه پاتریوت  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک حمله موشکی به سفارت ایالت متحده در عراق صورت گرفت که توسط سامانه موشکی پاتریوت دفع شد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون السومریه با استناد به منبعی در سرویسهای امنیتی عراق گزارش داد که سفارت ایالات متحده در بغداد در شب یکشنبه مورد حمله موشکی قرار گرفت که توسط سیستم دفاع موشکی پاتریوت دفع شد.

یک منبع گفت: " برای حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز در مركز بغداد تلاشی صورت گرفته بود  که این موشک توسط سیستم دفاع هوایی پاتریوت رهگیری شد و بر روی یک ساختمان مسکونی در نزدیکی سفارت سقوط كرد."

 حمله موشکی به منطقه سبز در پایتخت عراق  - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی به "منطقه سبز" در پایتخت عراق

به گفته وی یک کودک در اثر این حمله دچار آسیب شد، تلفات جانی گزارش نشده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روداو، این حادثه چند ساعت پس از آزمایش سیستم دفاع هوایی پاتریوت در سفارت آمریکا در بغداد رخ داد که باعث نارضایتی طرف عراقی شد. در همین ارتباط، حسن الکعبی، نایب رئیس مجلس، محمد الرضا، رئیس کمیته امنیت و دفاع در مجلس عراق این اقدام را "تحریک آمیز" خواندند.

منطقه سبز در پایتخت عراق که دفاتر و سفارتخانه های دولتی در آن قرار دارند  و همچنین فرودگاه بین المللی بغداد که در مجاورت یک میدان هوایی نظامی قرار دارد، مرتباً هدف حملات موشکی از پرتابگرهای دست ساز قرار می گیرد. چنین حوادثی، به طور معمول منجر به تلفات نمی شود و خسارات قابل توجهی به همراه نمی آورد.

در اواسط ژوئن، فرماندهی مشترک نیروهای مسلح عراق گزارش داد که نخست وزیر مصطفی الکاظمی دستور ایجاد کمیته های ویژه برای مهار چنین حوادثی را صادر کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала