اظهارت وزیر خارجه اسرائیل درباره حادثه نطنز

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارت وزیر خارجه اسرائیل درباره حادثه نطنز
اظهارت وزیر خارجه اسرائیل درباره حادثه نطنز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اسرائیلی: بهتر است درباره اقداماتی که انجام می‌دهیم صحبتی نکنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جروزالم پست، گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل در واکنش به حادثه آتش‌سوزی در سایت اتمی ایران در نطنز گفت: اسرائیل هر اقدامی را برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای ایران به کار خواهد بست.

کارشناس: یوزپلنگان وطن ساخته ذهن بی بی سی فارسی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کارشناس: "یوزپلنگان وطن" ساخته ذهن بی بی سی فارسی

اشکنازی گفت: ما سیاست طولانی‌مدت را در دوره‌های مختلف داشته‌ایم تا به ایران اجازه ندهیم توانایی‌های هسته‌ای داشته باشد. رژیم (ایران) با چنین توانایی‌هایی تهدید موجودیتی علیه اسرائیل است و نمی‌توانیم اجازه دهیم در مرزهای شمالی ما خود را تثبیت کند. بنابراین ما اقداماتی را انجام می‌دهیم که بهتر است درباره آن‌ها صحبت نشود.

پیش از این بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه با رادیو ارتش، در پاسخ به سوالی درباره مداخله اسرائیل در اتفاقات اخیر آتش سوزی در سایت اتمی ایران گفت که "نمی‌توانم (دخالت اسرائیل) در این حادثه یا حوادث دیگر را تایید یا رد کنم."

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز اخیرا در مواجه با همین سوال از سوی خبرنگاران از پاسخ صریح به این سوال خودداری کرد و گفت: ما نمی‌توانیم به وضوح به آن ورود کنیم.

اشکنازی در ادامه ادعاهایش، به مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر موعد آن‌ها پایان خواهد یافت نیز پرداخت و با اتهام‌زنی علیه تهران، گفت که از تلاش‌های آمریکا برای اطمینان از این که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران تمدید خواهد شد، حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала