رکورد دوباره آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان جدید کرونا طی 24 ساعت

© AP Photo / Robert F. Bukatyرکورد دوباره آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان جدید کرونا طی 24 ساعت
رکورد دوباره آمریکا از لحاظ تعداد مبتلایان جدید کرونا طی 24 ساعت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایالات متحده آمریکا ، تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا طی یک شبانه روز دوباره از رکورد قبلی فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست ، طی فقط 24 ساعت 57 هزار و 497 مورد ابتلا به کووید 19 در این كشور ثبت شده است. علاوه بر این ، طی 9 روز گذشته ، هفت بار چنین رکوردی در زمینه افزایش تعداد بیماران کرونایی مشاهده شده است.

پیش از این ، بیشترین تعداد مبتلایان جدید (بیش از 55 هزار نفر) در تاریخ 2 ژوئیه ثبت شده بود. یک روز قبل از ان  ، 50،000 مورد جدید گزارش شده بود.سخت ترین وضعیت در تگزاس ، کالیفرنیا ، جورجیا ، آریزونا و فلوریدا مشاهده شده است .

سازمان بهداشت جهانی تنها داروی دلگرم کننده کرونا را معرفی کرد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی تنها داروی دلگرم کننده کرونا را معرفی کرد

با توجه به افزایش تعداد مبتلایان جدید تقریباً در 40 ایالت ، جشن روز 4 ژوئیه استقلال آمریکا تا حدودی لغو یا تعدیل شده تا شیوع این عفونت هولناک متوقف شود. ضمناً هفته گذشته در 16 ایالت آمریکا افزایش بی سابقه موارد ابتلا به کرونا مشاهده شده است.

ایالات متحده کمافی السابق کشور دچار  بیشترین تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا است. براساس آخرین اطلاعات ، تقریباً 2.8 میلیون نفر مبتلا در آنجا وجود دارد و  129.4 هزار نفر فوت کردند. در کل ، 11 میلیون نفر در جهان به بیماری همه گیر کووید 19 مبتلا شده و این بیماری در 188 کشور جهان رواج یافته است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала