روسیه: آمریکا در حال آماده سازی برای خروج از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است

© AFP 2023 / Alexander Nemenovروسیه: آمریکا در حال آماده سازی برای خروج از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است
روسیه: آمریکا در حال آماده سازی برای خروج از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام داشت که تصور می‌شود آمریکا در حال آماده سازی برای خروج از پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه به نظر می رسد ایالات متحده آمریكا در حال آماده سازی برای خروج از معاهده داوطلبانه منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای است.

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه نسبت به خروج آمریکا از معاهده آسمان باز

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: تصور بر این است که واشنگتن در حال آماده‌سازی جامعه جهانی برای کنار گذاشتن پیمان داوطلبانه منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای و در نتیجه نابودی کامل این معاهده که فعلا با ایالات متحده برقرار است، می‌باشد.

این وزارتخانه بیان داشت: براساس "پیام‌های" کاملاً دروغین، بیانیه هایی در رابطه با ادعای عدم رعایت تعهدات معاهده 1974 میان اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در مورد محدودیت آزمایش تسلیحات هسته‌ای زیرزمینی كه براساس آن طرفین باید در خصوص آزمایش‌های هسته‌ای در حال انجام یکدیگر را مطلع کنند، صادر می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه گویا روسیه با آزمایشات هسته ای مغایر با استاندارد آمریکایی "قدرت صفر" ، توقف آزمایشات هسته ای را نقض کرده، بدون هیچ گونه مستنداتی است. حتی خود امریکایی ها اعتراف می کنند که نه خبر دارند چه تعداد آزمایشی در سال 2019 انجام شده، و نه اینکه اصلا آزمایشی بوده یا خیر.

این وزارتخانه تصریح کرد: روسیه بر اساس تعهدات بین المللی اش، قرار نیست از استانداردهای آمریکا در حوزه آزمایشات هسته ای پیروی کند. این اتهامات، به نظر می‌رسد، برای منحرف کردن توجه از پیمان منع جامع آزمایشات هسته ای است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала