ناتو از افزایش فعالیت زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس سخن گفت

© Photo / JSC PO Sevmashناتو از افزایش فعالیت زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس سخن گفت
ناتو از افزایش فعالیت زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات نیروی دریایی ایالات متحده و متحدان آنها ادعا می كنند روسیه در حال حاضر زیردریایی های بیشتری را برای دوره های طولانی تر در مناطقی از اقیانوس اطلس مستقر می كند كه در آنجا می توانند تهدیدی برای کشتی های جنگی ناتو و زیرساخت های مهم آمریكا باشند .

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به سخنگویان ناتو و تحلیلگران نظامی اعلام کرده است.

 به نوشته این روزنامه ، در پایان سال گذشته ، 10 زیردریایی روسیه از پایگاههای خود در سواحل روسیه در منطقه  قطب شمال به سوی غرب و  شمال اقیانوس اطلس حرکت کردند. به گفته مقامات ناتو چنین استقراری که ممکن است یکی از بزرگترین رزمایش ها از زمان جنگ سرد باشد ، نه تنها نمایش قدرت نیروی دریایی روسیه برای دفاع از قلمرو خود  بلکه نمایشی از قدرت آن در اقیانوس اطلس است.

بسته اقدامات ناتو در پاسخ به تقویت پتانسیل هسته‌ای روسیه - اسپوتنیک ایران
بسته اقدامات ناتو در پاسخ به تقویت پتانسیل هسته‌ای روسیه

خاطرنشان می شود که ناتو از فعالیت ناوگان زیردریایی روسیه در اقیانوس اطلس نگران است.

روزنامه وال استریت ژورنال سخنان معاون دریابان كیت بلانت، سخنگوی ناتو را نقل می کند که گفت: "حالا ما مرتباً این را مشاهده می كنیم: زیردریایی های بیشتر در جاهای دورتر و  برای مدت زمان طولانی تر."

پیش از این ، ینس استولتنبرگ ، دبیر کل ناتو در مصاحبه با نشریه ولت اظهار داشت که روسیه در قطب شمال فعال است ، حضور خود را در منطقه مدیترانه تقویت می کند ، و نیروهای مسلح روسیه مستقیماً در مرزهای خارجی ناتو قرار دارند. وزارت خارجه روسیه این اظهارات را خلاف منطق و عقل سلیم خواند ، زیرا این روسیه نیست که "به ناتو نزدیک می شود ، بلکه ناتو به طور پیوسته در حال گسترش است  و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت می کند."

اظهارات مربوط به "خطر روسیه" به طور دوره ای توسط سیاستمداران غربی ، اغلب از کشورهای بالتیک و لهستان صورت می گیرد. مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچکدام از کشورهای ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه ،  ناتو از عدم وجود برنامه در مسکو برای حمله به کشوری بخوبی آگاه است اما از این موضوع ساختگی به عنوان دستاویزی برای  استقرار تجهیزات و گردانهای بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند. مسکو بارها به خاطر افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала