بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز

© AP Photo / Hans Punzبیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز
بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای به حادثه پیش آمده در سایت هسته‌ای نطنز واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که محل وقوع حادثه آتش سوزی در تاسیسات ایران حاوی مواد هسته‌ای نیست.

علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز مشخص شد - اسپوتنیک ایران
علت حادثه در سایت هسته‌ای نطنز مشخص شد

در این بیانیه آمده است: ایران صبح پنج شنبه آژانس انرژی اتمی را از وقوع آتش سوزی در یك ساختمان در قلمرو مجتمع غنی سازی اورانیوم نطنز مطلع نمود. ایران همچنین به آژانس انرژی اتمی خبر داد که آتش به سرعت خاموش شده و در ساختمان مواد هسته‌ای یا سایر مواد رادیواکتیو نبوده است.

براساس این بیانیه، ایران با بیان اینکه هنوز علت این حادثه مشخص نشده است، افزوده است: هیچ کس در این حادثه مجروح نشده و هیچگونه آلودگی رادیواکتیوی رخ نداده است.

آژانس همچنین افزود: آژانس تایید می‌کند که در زمان (حادثه) هیچ یک از بازرسان پادمانی آژانس در آنجا حاضر نبوده‌اند و محل وقوع حادثه حاوی مواد هسته‌ای نیست. آژانس با مقام‌های مربوطه در ایران در ارتباط بوده تا اطمینان حاصل کند که (این حادثه) تاثیری بر فعالیت‌های راستی‌آزمایی پادمانی آن که انتظار می‌رود همچون گذشته ادامه یابد، نداشته است. بازرسان آژانس به صورت مرتب در نطنز حضور می‌یابند.

گفتنی است، پیش از این بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز در مرکز استان اصفهان خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала