پیشنهاد پوتین: برای نشست طرفهای درگیر در سوریه شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود

© Sputnik / Aleksey Babushkin /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد پوتین: برای نشست طرفهای درگیر شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود
پیشنهاد پوتین: برای نشست طرفهای درگیر شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرد برای نشست طرفهای درگیر در سوریه شرایط لازم ایجاد شده و در برگزاری آن کمک شود.

به گزارش اسپوتنیک، روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه (کشورهای ضامن آتش بس در سوریه ) چهارشنبه یک اجلاس ویدئویی درباره سوریه برگزار کردند.  قرار بود نشست حضوری آنها در تهران برگزار شود  اما به دلیل شیوع ویروس کرونا  مجبور شدند آنرا  به تعویق بیندازند.

روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه را محکوم کردند  - اسپوتنیک ایران
روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه تصرف غیر قانونی معادن نفت سوریه را محکوم کردند

پوتین گفت: "در رابطه با  چشم انداز روند سیاسی ، باید گفتگوی فراگیر بین طرف های در گیر در سوریه به طور فعال در چارچوب کمیته قانون اساسی در ژنو به پیش برده  شود. پیشنهاد می شود از این روند حمایت شود ، به شرکت کنندگان کمک شود باهم ملاقات و گفتگوی مستقیم را آغاز کرده و تدوین مشخصات  سیستم حکومتی آینده سوریه را شروع کنند."

در بیانیه مشترک روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه آمده است:"منازعه سوریه هیچ راه‌حل نظامی نداشته و تنها از طریق روند سیاسی سوری ـ سوری با تسهیل­گری سازمان ملل وفق قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل قابل حل و فصل خواهد بود. در این راستا، بر نقش مهم کمیته قانون اساسی در ژنو که تشکیل آن حاصل مشارکت مسلم ضامنین آستانه و اجرای تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی است، تأکید کردند. رؤسای جمهور از توافق حاصله در خصوص برگزاری سومین نشست کمیته قانون اساسی در آگوست ۲۰۲۰ استقبال و بر آمادگی خود مبنی بر حمایت از کار کمیته از طریق تعامل مستمر با اعضای آن و فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، گیر اُ. پدرسون به عنوان تسهیل‌گر برای اطمینان از عملکرد پایدار و مؤثر کار کمیته مجدداً تأکید نمودند". 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала