پمپئو روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد
پمپئو روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده بار دیگر روسیه را به فروش سلاح به طالبان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت: " روسیه طالبان را تجهیز می‌كند و با ارتش آمریکا در افغانستان مقابله می‌كند."

وزیر امور خارجه آمریکا در یك كنفرانس مطبوعاتی گفت: "اینکه روسیه در افغانستان به گونه ای عمل می كند كه در مقابل آمریکا قرار گیرد، جدید نیست."

به گفته مایک پمپئو، نمایندگان فدراسیون روسیه بیش از یک دهه است که سلاح های کوچک به طالبان می فروشند.

سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت - اسپوتنیک ایران
سفارت روسیه در واشنگتن از تهدیدها پس از مقاله نیویورک تایمز گفت

پمپئو گفت: " روسها 10 سال است که سلاح های کوچک (به طالبان) می فروشند، که جان آمریکایی ها را تهدید می کند. ما به این موضوع اعتراض کردیم. هر وقت با همتای روسی خود ملاقات کردم، درباره این موضوع گفته‌ام:" این کار را متوقف کنید. "

پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای را منتشر کرده بود که ادعا می کرد که سازمان‌های اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش می دهد.

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، با اظهارنظر درباره مقاله روزنامه نیویورک تایمز، آن را "داستان دیگری" خواند و گفت كه هیچ كس به او یا معاون رئیس جمهور یا رئیس دفتر کاخ سفید در مورد حملات به اصطلاح روسی به سربازان آمریکایی در افغانستان گزارش نشده است.

به نوبه خود، نمایندگان طالبان نیز ادعاهای دریافت کمک مالی برای سازماندهی حملات به نیروهای نظامی ائتلاف بین المللی در افغانستان را تکذیب کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала