شورای امنیت قطع نامه آتش بس در زمان پاندمی را تصویب کرد

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamberشورای امنیت قطع نامه آتش بس در زمان پاندمی را تصویب کرد
شورای امنیت قطع نامه آتش بس در زمان پاندمی را تصویب کرد 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد از درخواست دبیر کل سازمان آنتونیو گوترش برای خاتمه جنگ در مناطق درگیر جهان در زمینه پاندمی کروناویروس حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نماینده دائم آلمان در سازمان ملل متحد آمده است: روز چهارشنبه اعضای شورای امنیت قطع نامه مربوطه را تصویب کردند.

در این بیانیه ذکر می شود: « شورای امنیت امروز از درخواست دبیر کل سازمان برای آتش بس در زمینه شیوع بیماری کووید ۱۹ حمایت کرده و قطع نامه را تصویب نمود.»

گوترش روز ۲۳ مارس خواستار آتش بس فوری در تمامی نقاط درگیر جهان شد. تا به امروز شورای امنیت نمی توانست روی متن قطع نامه توافق کند. در ماه آوریل فرانسه و تونس پیش نویس قطع نامه مربوطه را برای بررسی به شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیم کردند. در آنجا مطالب ضد و نقیض اصلی حول این مسئله بود که چطور در قطع نقش سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با کرونا ویروس و یا به طور کل آورده شود. مناقشه ی اصلی بین نمایندگان آمریکا و چین بود. پیشتر ایالات متحده نقد شدیدی را از اقدامات سازمان جهانی بهداشت در مبارزه با پاندمی کروناویروس مطرح کرده بود. کشورها به هیچ توافقی در آن زمان دست نیافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала