کرونا در ایران در حال بازگشت است

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا در ایران در حال بازگشت است
کرونا در ایران در حال بازگشت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: متأسفانه با روند کنونی موارد ابتلاء به کرونا، در حال بازگشت به روزهای بحرانی اسفند ۹۸ هستیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، سید فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران روز 30 ماه ژوئن ( سه شنبه) گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کرد.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به کرونا در کشور، گفت:« متأسفانه با روند کنونی موارد ابتلاء به کرونا، در حال بازگشت به روزهای بحرانی اسفند ۹۸ هستیم. در حال حاضر ۴۸۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاهی تابعه علوم پزشکی تهران بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

غرب و آفریقا: نه دوست و نه دشمن - اسپوتنیک ایران
مراقبت در گفتار و پرهیز از به کار بردن اصطلاحات زشت نژادپرستانه برای افرادی با پوست تیره +ویدئو

البته برخی از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های عادی نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند که منتظر خالی شدن تخت‌های آی سی یو هستیم. اگر همین روند ادامه یابد، ممکن است نتوانیم جوابگوی بیماران بستری باشیم. بنابراین، لازم است که مردم با رعایت اصول بهداشتی، از روند رو به افزایش ابتلاء به کرونا پیشگیری کنند.

در صورتی که مجبور شویم باید از تخت‌های سایر بیماران غیر کرونایی استفاده کنیم. نگران هستیم با این روند به روزهای بحرانی اسفند ۹۸ باز گردیم. در روزهای ۱۷ تا ۲۳ اسفند ۹۸، بیشترین میزان بستری را داشتیم که در حال حاضر به آن روزها نزدیک می‌شویم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала