واکنش ظریف به نشست آنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش ظریف به نشست آنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد
واکنش ظریف به نشست آنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: حتی یک جلسه شورا برای نکوهش دولت آمریكا یا حداقل برای بررسی نقض های مكرر آن تشکیل نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: "حتی یک جلسه شورا برای نکوهش دولت آمریكا یا حداقل برای بررسی نقض های مكرر آن تشکیل نشده است. درعوض، برخی از اعضای اروپایی شورا در فکر تخریب بیشتر قطعنامه و شورا هستند در حالی که نسبت به تعهدات خود در مورد برجام به پایبند نیستند."

نبنزیا: قطعنامه آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی علیه ایران تصویب نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
نبنزیا: قطعنامه آمریکا در مورد تحریم تسلیحاتی علیه ایران تصویب نخواهد شد

ظریف افرود: "ایالات متحده - با برخی از عمال خود - به دبیرخانه فشار آورد تا یک خوانش گمراه کننده از قطعنامه 2231 را اتخاذ کند... دبیرخانه را وادار به اتكا به ادعاهای خودساخته و اسناد جعلی برای تهیه یك گزارش كاملاً غیرحرفه‌ای... می کنند."

وی ادامه داد: "ایران با عملکرد مبتنی بر حسن نیت، از اعمال این اقدام جبرانی خودداری نموده تا طرف‌های باقیمانده برجام قادر باشند به وعده‌های خود عمل كنند. به مدت یک سال تمام، اجرای کامل برجام را ادامه دادیم. اقدامات جبرانی ما تا امروز هیچ تاثیری در نظارت و راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای مان نداشته‌است... قطعا برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، تحت «سخت‌گیرانه‌ترین» نظام بازرسی در تاریخ قرار دارد."

پمپئو: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به ضرر روسیه و چین خواهد بود - اسپوتنیک ایران
پمپئو: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به ضرر روسیه و چین خواهد بود

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: "ما خواستار تعامل با تمام همسایگان خود هستیم تا منطقه‌ای قدرتمند که مانع ظهور بلندپروازی‌های هژمونیک، توسط هر قدرت منطقه‌ای یا جهانی باشد، ایجاد شود...به همین منظور، رئیس جمهوری اسلامی ایران ابتکار صلح هرمز، موسوم به امید، را معرفی کرده است."

ظریف در ادامه افزود: چارچوب زمانی رفع محدودیت‌های تسلیحاتی که در قطعنامه 2231 پیش بینی شده، بخش لاینفک از تفاهم سخت به دست آمده است، که طرف‌های برجام را قادر ساخت تا در نهایت درمورد بسته کلی برجام و قطعنامه 2231 توافق کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала