روحانی اعلام کرد تا چه زمانی کشور درگیر کرونا خواهد بود

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی اعلام کرد تا چه زمانی کشور درگیر کرونا خواهد بود
روحانی اعلام کرد تا چه زمانی کشور درگیر کرونا خواهد بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور ایران تاکید کرد که شیوع کرونا در کشور هنوز خاتمه نیافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی رییس جمهور ایران گفت: حداقل تا پایان سال با کرونا درگیر هستیم، به همین خاطر مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی همچنان باید در دستور کار همه باشد و از حضور در تجمع‌های غیرضروری پرهیز شود.

اپيدميولوژیست ایرانی: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اپيدميولوژیست ایرانی: ايمنی جمعی تاثيری در انتقال کرونا ندارد+ویدیو

روحانی افزود: در طول مدت شیوع ویروس کرونا، اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت بهداشت و کادر پزشکی و بیمارستانی کشور انجام و تصمیمات مهمی در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ و اجرا شده است. به‌رغم همه تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب انجام شده در مبارزه با این بیماری و درمان مبتلایان به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان در برخی شهرهای کشور هستیم که براساس گزارش‌های رسیده اجتماعات و مراسم‌ها بزرگترین عامل شیوع مجدد ویروس در برخی مناطق بوده است.

روحانی استفاده از ماسک را یکی از راه‌های مهم بازدارنده در انتقال ویروس کرونا برشمرد و با اشاره به برنامه دولت برای تولید ماسک ارزان‌قیمت توسط وزارت صمت با بهره‌مندی از یارانه دولتی، تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری خواهد بود و افراد بدون ماسک اجازه استفاده از مترو را نخواهند داشت.

رییس جمهور ایران با بیان اینکه خدمات پرسنل بهداشتی و درمانی کشور در این روزها روی افراد مسن و بیماران زمینه‌ای متمرکز شده است، گفت: باید مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی را همچنان مدنظر قرار دهیم و کمک کنیم بار سنگینی که بر دوش پرسنل بهداشت و درمان است، سبک شود.

روحانی تأکید کرد: راه خود در مبارزه با ویروس کرونا را ادامه می‌دهیم و همچنان مصمم هستیم محدودیت‌ها در برخی مراکز و اماکنی که بازگشایی آنها ضروری نیست، ادامه داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала