ترامپ، مرکل و می را تحقیر کرد

© Sputnik / Press Service of the President of Russia/Mihail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ، مرکل را رهبری نادان نامید
 ترامپ، مرکل را رهبری نادان نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یک گفتگوی تلفنی، ترامپ، مرکل را رهبری نادان نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک گفتگوی تلفنی محرمانه سخنان تحقیرآمیزی در رابطه با همتایان خارجی خود بر زبان آورد.

مطابق با اطلاعات منابع موثقی، رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را نادان نامید و او را متهم به آن کرد که از روسیه حرف‌شنوی می‌کند. و ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس را احمق نامید  و از او به لحاظ بی‌خردی‌اش در رابطه با Brexit، ناتو و مسأله مهاجرتی انتقاد کرد.

پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم! - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد مرکل به اروپائیان: درباره دنیای بدون رهبری آمریکا فکر کنیم!

در جریان گفتگوی تلفنی، حمله لفظی ریاست کاخ سفید نسبت به می و مرکل شدید بود. به گفته یکی از همصحبت‌های شبکه مذکور، حرفهای ترامپ «تقریبا سادیستی و تحقیرآمیز»بود.

رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر اتریش و کانادا نیز از سوی ترامپ مورد تحقیر قرار گرفتند. در این میان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه،  در مذاکرات تلفنی، ترامپ را «کلافه می‌کردند» و کارمندان کاخ سفید و سازمان اطلاعات آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که ترامپ «بطور سیستماتیک برای بحث پیرامون مسائل جدی آماده نبود و اغلب هذیان می‌گفت». از اینرو کارمندان عالیرتبه آمریکا به این نتیجه رسیدند که رئیس جمهور کنونی برای امنیت ملی کشور خطرناک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала