اعتراض پکن به فشارهای آمریکا علیه شرکت های چینی

© AP Photo / Eugene Hoshikoاعتراض پکن به فشارهای آمریکا علیه شرکت های چینی
اعتراض پکن به فشارهای آمریکا علیه شرکت های چینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای به فشارهای آمریکا علیه برخی از شرکت های این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین با اشاره به تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه برخی از شرکت های چینی اعلام کرد که پکن به دلیل فشارهای بی اساس به شرکت های چینی به آمریکا اعتراض می کند و از واشنگتن  می خواهد این اقدامات را متوقف کند.

محدودیت صدور ویزای آمریکا برای مقامات چینی   - اسپوتنیک ایران
محدودیت صدور ویزای آمریکا برای مقامات چینی

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده؛ ما مکررا موضع خود را در مورد فشار غیرمنطقی طرف آمریکایی بر شرکت‌های چینی اعلام کرده ایم و بار دیگر تاکید می کنیم که آمریکا بارها مفهوم امنیت ملی را عمومیت می‌بخشد، از قدرت دولت سوء استفاده و در مورد شرکت‌های چینی اعمال فشار می‌کند.همه این‌ موارد برخلاف اصول اقتصاد بازار است که آمریکا همیشه از آن تمجید کرده است. چین مخالفت شدید خود را با این موضوع ابراز می‌کند.

پکن همچنین از واشنگتن خواسته است که از فشار به شرکت‌های چینی خودداری کند و همچنین شرایط عادلانه‌ای را برای فعالیت صحیح شرکت‌های چینی در آمریکا فراهم کند.

پیش از این پنتاگون فهرستی از 20 شرکت چینی را منتشر کرد که گفته می‌شود متعلق به ارتش چین یا تحت کنترل آن‌ها بوده و در آمریکا فعالیت می‌کنند و احتمال دارد تحریم هایی علیه غول فناوری هوآوی، هیک ویژه و اپراتور‌های تلفن همراه چاینا موبایل و چاینا تلکام اعمال شود.

پیش از این مجلس نمایندگان آمریکا طرح خارج کردن شرکت‌های چینی از بازار بورس آمریکا را بررسی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала