آمریکا از خروج روسیه از مکانیزم تشخیص مختصات متعجب شد

© Sputnik / Nancy Sisel /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا از خروج روسیه از مکانیزم تشخیص مختصات متعجب شد
آمریکا از خروج روسیه از مکانیزم تشخیص مختصات متعجب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام شد، روسیه در 23 ژوئن به سازمان ملل متحد اطلاع داد که دیگر در مکانیسم اعلان سایتها و جنبشهای بشردوستانه در سوریه دخیل نیست.

به گزارش اسپوتنیک، کلی كرافت نماینده دائمی ایالات متحده در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اذعان داشت: ایالات متحده از اینكه روسیه تصمیم به متوقف كردن مشاركت در سازوكار تشخیص مختصات و کوردیناتوری سازمان ملل متحد در سوریه گرفته است، شگفت زده شده است.

آیا اروپا واقعا گروگان گاز روسیه است؟  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا اروپا واقعا گروگان گاز روسیه است؟

کرافت بیان کرد: ما می فهمیم که روسیه ساز و کار کوردیناتوری خود با سازمان ملل را نابود کرده است، میلیون ها جان در شمال غربی سوریه را به خطر انداخته و تحویل کمکهای سازمان ملل به این منطقه را مسدود کرده است. تصمیم روسیه غیرقابل قبول است و با هدف به راه انداختن موانع جدیدی برای ارائه کمک های بشردوستانه انجام شده است.

کرافت تاکید کرد: ما شوکه شده ایم که روسیه چنین گام خطرناکی را برداشته است.

پیش از این، روسیه بارها و بارها از این سازوکار انتقاد کرده بود. به طور خاص، واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، اظهار داشت كه ساز و كار کوردیناتوری در سوریه نه تنها دارای اشکالاتی است، بلكه برای اطلاعات نادرست نیز استفاده می شود.

وی به ویژه، خاطرنشان كرد كه غالباً اشیایی كه به عنوان بشردوستانه تعریف شده اند (یعنی در لیست منعکس شدن قرار می گیرند) در واقع توسط تروریست ها مورد استفاده قرار می گرفت. علاوه بر این، نبنزیا به عدم هماهنگی مختصات نشان داده شده توسط سازمان ملل و اشیاء مورد نظر در این مختصات اشاره کرد.

وی در این زمینه، به كمسیون سازمان ملل كه در پاییز گذشته دایر شده بود، برای بررسی حملات به زیرساخت های غیرنظامی در شمال غربی سوریه اشاره كرد. سپس کشورهای غربی در شورای امنیت روسیه و مقامات سوریه را به حملات هوایی به زیرساخت های غیرنظامی متهم کردند. روسیه این ادعاها را رد می کند.

وی یادآوری کرد که در تاریخ 16 سپتامبر 2019 در یک کنفرانس مطبوعاتی مدارکی عکسی ارائه داد که دروغ بودن اتهامات علیه فدراسیون روسیهثابت شده است، اما این اطلاعات نادیده گرفته شد، زیرا دستور سیاسی برای اعمال فشار بر روسیه باید اجرا شود.

به گفته وی، وزارت دفاع روسیه تحقیقات خود را انجام داده است و اطلاعات دریافت شده تأیید می کند که تعدادی از موارد ذکر شده توسط کمیسیون تحقیق در معرض حملات هوایی یا توپخانه ای قرار نگرفته است.

در ماه سپتامبر، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، از تشکیل کمیسیونی برای بررسی حملات هوایی به زیرساخت های غیرنظامیان در شمال غربی سوریه خبر داد. قبلا درخواست چنین تحقیقاتی توسط 10 کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل (بریتانیا، فرانسه، ایالات متحده، آلمان، بلژیک، پرو، لهستان، کویت، جمهوری دومینیکن، اندونزی) ارسال شده بود.

این کمیسیون پس از آن ایجاد شد که شماری از کشورهای غربی مقامات سوریه و ارتش روسیه را به اعتصاب بیمارستان ها در ادلب متهم کردند. مسکو این ادعاها را رد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала