۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان همدان جان باختند

© Sputnik / Shiva Abshenass۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان همدان جان باختند
۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در استان همدان جان باختند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۱ هزار و ۶۱۶ نفر در استان همدان به بیماری کرونا مبتلا شده اند، که از این تعداد ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، در روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اذعان داشت: بیشترین عامل ابتلاء میهمانی ها و محافل خانوادگی و فامیلی است.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به یک هزار و ۶۱۶ نفر در استان همدان به بیماری کرونا گفت: از این تعداد ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: استان همدان در زمینه شیوع بیماری کرونا در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستانی با وضعیت قرمز نداریم اما خیلی باید مراقبت بود.

حیدری مقدم با بیان اینکه آمار تست‌های مثبت و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در حال افزایش است، گفت: ظرفیت بعضی بیمارستان‌ها در حال تکمیل است و مردم باید رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه افزایش بار بیماری باید مدیریت شود چون پیش‌بینی می‌شود به شرایط بدتری برسیم متذکر شد: این جنگی تمام عیار است و همه درگیر آن هستیم بنابراین باید آموزش را گسترده‌تر کنیم زیرا تداوم یا قطع شیوع این بیماری به فرهنگ و رفتار مردم بستگی دارد.

وی با یادآوری اینکه علت ابتلای بیشتر افراد به کرونا به علت برنامه ‌های گروهی و مراسم خانوادگی است، گفت: توجه به فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی اولویت اول مبارزه و کنترل با کروناست.

وی در ادامه بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته اول شیوع کرونا ۸۶ درصد بود اما حالا به ۱۲ درصد رسیده است، این کشور و همه دنیا بحران‌های سخت‌تر از این را دیده و پشت سر گذاشته‌اند اما چاره‌ای جز تدبیر هوشمندانه نداریم تا از این بحران عبور کنیم و بهترین راهکار در این شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала