پروازهای آزمایشی بوئینگ 737 مکس از 29 ژوئن آغاز می‌شود

© REUTERS / Matt McKnightپروازهای آزمایشی بوئینگ 737 مکس از 29 ژوئن آغاز می‌شود
پروازهای آزمایشی بوئینگ 737 مکس از 29 ژوئن آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوئینگ برای دریافت گواهی نامه‌های لازم جهت بهره‌برداری از بوئینگ 737 مکس، پروازهای آزمایشی این مدل هواپیما را آغاز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، با استناد به منابع، پروازهای آزمایشی تابستانی بوئینگ 737 مکس که برای صدور گواهینامه مورد نیاز است، از روز دوشنبه 29 ژوئن آغاز می شود.

خاطرنشان می شود که این پروازها توسط اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده با همکاری بوئینگ انجام خواهد شد. رئیس ستاد تنظیم هوانوردی، استفان دیکسون پیش از این تأکید کرده بود که وی شخصاً این مدل را امتحان می کند تا از امنیت آن اطمینان حاصل کند.

در بوئینگ 737 مکس نقص جدید شناسایی شد - اسپوتنیک ایران
در بوئینگ 737 مکس نقص جدید شناسایی شد

فرض بر این است که آزمون های آموزشی که طی آن تعدادی مانور کار می شود، سه روز طول می کشد. به گفته این روزنامه، حتی اگر پروازها موفقیت آمیز باشند، بوئینگ 737 مکس مجبور است تعدادی کنترل نظارتی اضافی را پشت سر بگذارد که می تواند ماه ها طول بکشد. طبق گفته منابع، این شرکت انتظار دارد در پایان امسال این هواپیما را به بهره برداری برساند.

همچنین به گزارش رویترز، پروازهای آموزشی عمدتاً در فضای هوایی ایالت واشنگتن انجام می شوند. به گفته آژانس، در طول آزمایشات، به قابلیت اطمینان سیستم تصحیح مانور(MCAS) توجه ویژه ای خواهد شد.

پروازهای بوئینگ 737 مکس پس از سقوط دو فروند ازاین هواپیمای مسافربری در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر به حالت تعلیق در آمد. در مارس 2019، هواپیمایی بوئینگ 737 مکس هواپیمایی اتیوپی با 157 نفر، در اتیوپی سقوط کرد، همه سرنشینان جان باختند. در اکتبر سال 2018 نیز همین نوع هواپیمای Lion Air اندونزی سقوط کرد، 189 نفر قربانی این سانحه شدند.

در اکتبر سال 2019، گروهی از متخصصان بین المللی کاستی های قابل توجهی در صدور گواهینامه هواپیمایی بوئینگ 737 مکس ساخته شده توسط بوئینگ و اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده تشخیص دادند. به ویژه به گفته کارشناسان، اطلاعات مهمی در مورد سیستم تصحیح مانور  به طور کامل به FAA ارائه نشده است.

پس از این حوادث، حدود 20 کشور قلمرو خود را برای عبور هواپیماهای این مدل بستند، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی پرواز هواپیمایی بوئینگ 737 را به حالت تعلیق درآوردند. در طی بررسی دلایل این حادثه، خطاهای احتمالی در عملکرد سیستم تصحیح مانور شناسایی شد. بوئینگ این کمبودها را برطرف کرده و برنامه آموزش خلبانی خود را به روز کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала