فتح از دعوت حماس برای همبستگی در مقابل اسرائیل استقبال کرد

© REUTERS / Suhaib Salemفتح از دعوت حماس برای همبستگی در مقابل اسرائیل استقبال کرد
فتح از دعوت حماس برای همبستگی در مقابل اسرائیل استقبال کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح از دعوت جنبش حماس برای اتحاد جهت مقابله با طرح‌ معامله قرن و اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، روز یکشنبه جبریل رجوب دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح، بیان داشت: ائتلاف فتح همواره از وحدت و اتحاد صفوف فلسطینیان استقبال می ‌کند.

اختلافات در کابینه اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری - اسپوتنیک ایران
اختلافات در کابینه اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری

رجوب افزود: وحدت ملی یکی از ارکان مهم انقلاب فلسطین در سال ۱۹۶۵ بوده و یکی از ارکان مهم مبارزه ملی فلسطینیان است و بدون آن مقابله با طرح‌ های صهیونیستی و مقابله با "معامله قرن"، طرح الحاق و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین ممکن نیست.

 دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح تصریح کرد: خطر کنونی مربوط به معامله ننگین ترامپ-نتانیاهو خطری سرنوشت ‌ساز و تهدیدی برای آرمان فلسطین و حقوق مشروع فلسطین است و همین امر کنار گذاشتن اختلافات داخلی و اتحاد در یک جبهه ملی برای شکست توطئه‌ های الحاق اراضی و معامله قرن را نیاز دارد.

رجوب تأکید کرد: تاریخ و نسل‌ های بعد هرگز به ما رحم نخواهد کرد و همگی بایستی به مسئولیت ملی برای دفاع از ملت فلسطین و آرمان آن عمل کرده و این سرزمین مقدس را بازپس بگیریم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز شنبه در بیانیه ‌ای مشترک از تمامی فلسطینیان درخواست کردند تا به طور گسترده در فعالیت‌ های مقابله با طرح اشغالگری اسرائیل و فعالیت‌ های آن حضور یابند.

از سوی دیگر نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که موضع فلسطین مخالفت با طرح الحاق و نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی است.

وی بر پایبندی به راه‌حل دولت برای پایان دادن به طرح اشغال و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای سال ۱۹۶۷ تأکید کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала