سپاه از جدیدترین تسلیحات خود رونمایی کرد+عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه از جدیدترین تسلیحات خود رونمایی کرد+عکس
سپاه از جدیدترین تسلیحات خود رونمایی کرد+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از تولید سه سلاح جدید در این سازمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردارعلی کوهستانی، مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این تسلیحات شامل موشک‌انداز ضد استحکامات قارعه، موشک‌انداز ضد زره نافذ‌ــ‌2 و سلاح تک‌تیرانداز اشتر هستند. این تسلیحات توسط متخصصان نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده‌اند و تمام تست‌های خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و 2 نمونه از آنها آماده تحویل به صنعت برای تولید انبوه هستند. 

موشک‌انداز ضد استحکامات قارعه یک راکت‌انداز هجومی است که بدنه آن از مواد کامپوزیتی ساخته شده است و به‌صورت یک‌بارمصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 8 کیلوگرم وزن دارد و به‌راحتی توسط نیروهای پیاده و یگان‌های تکاور قابل حمل است. این سلاح همچنین از فناوری سافت‌لانچ (بدون آتش عقبه و مناسب جهت شلیک در فضای بسته) بهره می‌برد. این سلاح از کالیبر 80میلی‌متری بهره می‌برد و برد مؤثر آن 250 تا 300 متر است و تولید آن حدود یک‌دهم قیمت مشابه خارجی هزینه می‌برد. این موشک‌انداز به‌صورت دومرحله‌ای عمل می‌کند که برای پاکسازی ساختمان‌ها و استحکامات دشمن مؤثر است.

سلاح دیگر، موشک‌انداز ضد زره نافذ‌ــ‌2 است که بر پایه سلاح ضد زره SPG-9 طراحی شده است و از بدنه کامپوزیتی بهره می‌برد. وزن سلاح نافذ در مقایسه با  SPG-9 به 21 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است. البته برای تولید، وزن نافذ‌ــ‌2 به 19 کیلوگرم کاهش خواهد یافت و قرار است از این سلاح به‌عنوان یک سلاح دوش‌پرتاب ضد زره استفاده شود.

سلاح اشتر، یک تک‌تیرانداز حرفه‌ای با دقت بالاست که از کالیبر 64*7.62 استفاده می‌کند. حجم خشاب این سلاح 5 فشنگ بوده و برد مؤثر آن 800 تا 1000 متر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала