واکنش پکن به فشار آمریکا بر رسانه‌های چینی

© AP Photo / Andy Wongواکنش پکن به فشار آمریکا بر رسانه‌های چینی
واکنش پکن به فشار آمریکا بر رسانه‌های چینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پکن نسبت به اعمال فشار دولت آمریکا بر رسانه‌های این کشور واکنش نشان داده و تأکید کرد که آن را بی‌جواب نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، پس از آنکه دولت آمریکا 4 نشریه دولتی چین را تحت عنوان "نمایندگی دیپلماتیک خارجی" معرفی کرد پکن تاکید کرد که واکنش لازم و مشروع نسبت به این اقدام خواهد داشت.

روز دوشنبه دولت ترامپ تلویزیون رسمی چین (CCTV)، سرویس خبری چین، روزنامه تایمز خلق و گلوبال تایمز را به عنوان تسلیحات دولت پکن معرفی و اعلام کرد که این رسانه ها تحت کنترل حزب کمونیست چین فعالیت می کنند.

بولتون - اسپوتنیک ایران
نقش دالای لاما در روابط آمریکا و چین

این تصمیم بدان معناست که رسانه های مذکور مجبور به رعایت قوانین مربوط به نمایندگی‌های خارجی ازجمله معرفی جزئیات اطلاعات کارمندان خود و اعلام هرگونه تبادلات املاک و مستغلات خود هستند.

چهار رسانه شینهوا، شبکه جهانی تلویزیون چین، رادیو بین المللی چین، چاینا دیلی و Hai Tian Development USA را در ماه فوریه مشمول همین قوانین کرده بود.

وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود با انتقاد از این اقدام آمریکا آن را "سرکوب سیاسی رسانه های چین" خواند و اعلام کرد که این اقدام باعث تحت تأثیر قرار گرفتن گزارش این رسانه ها خواهد شد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه در کنفرانس خبری خود گفت: این اقدام همچنین نشان دهنده دورویی در آزادی رسانه و آزادی بیان است که آمریکا همواره شعار آن را سر می دهد.  ما قویاً از آمریکا می خواهیم که ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک را کنار گذاشته و سریعا اقدامات خود که باعث آسیب به هر دو طرف می شود، را اصلاح کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала