هند روسیه را برای تحویل سریعتر اس-400 تحت فشار قرار می دهد

© Sputnik / Grigori Syssoev  /  مراجعه به بانک تصاویر هند روسیه را برای تحویل سریعتر اس-400 تحت فشار قرار می دهد
هند روسیه را برای تحویل سریعتر اس-400 تحت فشار قرار می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات هند به دلیل تنش ایجاد شده در روابط با چین، تلاش می كنند تا کشور روسیه تحویل سامانه های ضد موشکی اس-400 به این کشور را تسریع کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مقامات هند تلاش می كنند كه مسکو را تحت فشار قرار دهد تا تحویل سامانه های ضد موشکی اس-400 روسی را به دلیل تشدید روابط با چین تسریع کند.

روسیه و ترکیه در مورد ارسال مجموعه دوم اس-400 توافق کردند - اسپوتنیک ایران
روسیه و ترکیه در مورد ارسال مجموعه دوم اس-400 توافق کردند

این خبرگزاری خاطرنشان کرد: رجنات سینگ، وزیر دفاع هند که برای حضور در مراسم رژه پیروزی وارد روسیه شده است در این مورد گفتگو خواهد کرد. پیش از این گزارش شده بود که وزیردفاع هند در جریان این بازدید سه روزه قصد دارد با همکاران روسی دیدار و در مورد دفاع و مشارکت استراتژیک گفتگو کند.

در سال 2018، مسکو و دهلی نو قراردادی را برای تهیه پنج مجموعه اس-400 به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار امضا کردند. علاوه بر این، این خبرگزاری با استناد به منابع نوشت که هند همچنین قصد دارد 33 جنگنده جدید را نیز از روسیه خریداری کند.

هفته گذشته درگیری بین ارتش هند و چین در منطقه دره گالوان در لاداخ رخ داد. طبق اطلاعات اولیه چندین نفر در اثر این حادثه کشته شدند. پکن و دهلی نو یکدیگر را برای آنچه اتفاق افتاده مقصر دانستند. بعداً، وزرای خارجه دو کشور توافق کردند که هر چه سریعتر تنش ها را در مرز کاهش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала